جذب معنوی دانش‌آموزان؛ نیازمند رفتار درست مشاوران دینی
کد خبر: 4103965
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

جذب معنوی دانش‌آموزان؛ نیازمند رفتار درست مشاوران دینی

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: دانش‌آموزان در سال‌های ابتدایی رسیدن به سن تکلیف بسیار قانونمدارانه به نماز و تکالیف دینی پایبندند، اما اینکه پایبند بمانند نیازمند رفتار درست و مستمر راهنمایان و مشاوران دینی هستیم؛ رفتاری که به جای دافعه، جاذبه ایجاد کند.

حجت الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: سن به تکلیف رسیدن نوجوانان یک سن مهم و سرنوشت ساز است؛ سنی که باید بسیار مورد توجه باشد.

وی افزود: از مکان‌های مهم برای توجه به تکالیف مذهبی دانش‌آموزان، مدرسه است که باید محیطی امن، صمیمی و در عین حال گفتگومدارانه ایجاد کند تا دانش‌آموزان اعتماد کرده و به سمت مفاهیم دینی جذب شوند.

کمیلی ادامه داد: دانش‌آموزان در سال‌های ابتدایی رسیدن به سن تکلیف بسیار قانونمدارانه به نماز و تکالیف دینی پایبندند، اما اینکه پایبند بمانند نیازمند رفتار درست و مستمر راهنمایان و مشاوران دینی هستیم؛ رفتاری که به جای دافعه، جاذبه ایجاد کند.

وی یادآور شد: متاسفانه در مدارس این جاذبه گاهی از یاد می‌رود و به همین علت دانش‌آموزان در سال‌های آخر مدرسه به نسبت سال‌های ابتدایی کمتر به مفاهیم دینی و انجام واجباتی چون نماز مقید هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از ابعاد مهم تربیت معنوی دانش‌آموزان مساجد هستند؛ اما در مساجد نیز گاهی متولیان اصول اولیه جذب نوجوانان را رعایت نمی‌کنند و همین باعث دوری کودکان و نوجوانان از محیط‌های مذهبی می‌شود.

کمیلی اظهار کرد: برای جذب نوجوانان در سن تکلیف نیازمند برنامه‌ راهبردی فرهنگی به ویژه برای راهنمایان دینی و متولیان فرهنگی هستیم؛ این راهبرد باید ابتدا از مدارس آغاز و سپس به سمت مساجد گرایش پیدا کند.

وی یادآور شد: ستاد اقامه نماز نیز برای این سن حساس در نوجوانان برنامه‌های شاد متناسب با سن آنان از جمله برنامه‌ جشن تکلیف متمرکز را ترتیب دیده و امیدواریم به این شیوه در راه‌های جذب موفق عمل کنیم‌ چراکه باید برای هر سنی مفاهیم دینی متناسب با همان سن بیان شود.

انتهای پیام
captcha