افزایش تخصیص اعتبارات و اولویت مؤسسات قرآنی در نیمه دوم سال
کد خبر: 4089563
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

افزایش تخصیص اعتبارات و اولویت مؤسسات قرآنی در نیمه دوم سال

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات برنامه‌های قرآنی گفت: اولویت ما آموزش تخصصی قرآن، تربیت کادر متخصص و توجه به استعدادهای بومی در برگزاری برنامه‌هاست.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: برنامه‌های پیشنهادی نیمه دوم سال به سازمان دارالقرآن کشور ارسال شده، اما هنوز تصویب نهایی صورت نگرفته است.

وی با اشره به افزایش 100 درصدی اعتبارات، افزود: کلاس‌های آموزشی، طرح اعطای مدرک و برنامه‌های ماه مبارک رمضان از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های نیمه اول سال بود، اما برای نیمه دوم سال هنوز برنامه‌ها ابلاغ نشده است.

سلمانی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تخصیص پیدا کرده است، افزود: اعتبارات امسال فعالیت‌های قرآنی استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و مانند هر سال بحث واگذاری برنامه‌ها به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی را پی‌ریزی کردیم و جز برنامه‌های خاصی که خود باید انجام دهیم، سایر موارد از طریق تشکل‌های قرآنی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش‌ عمومی حفظ قرآن و مفاهیم و آموزش‌های تخصصی و توانمندسازی کادر متخصص در هر سال، تصریح کرد: دوره‌های تربیت کادر متخصص در شش ماهه اول برگزار شد.

سلمانی ادامه داد: مطابق هر سال در هفته وحدت، محافلی را در شهرستان‌های تلفیقی سربیشه، بیرجند، نهبندان، درمیان و زیرکوه برگزار خواهیم کرد که برای امسال حدود هشت محفل قرآنی در پنج نقطه با حضور تیم استانی حافظان و قاریان توانمند استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بازخورد خوب این برنامه‌ها در میان اهل سنت و تشیع افزود: اولویت ما این است که تا آنجا که می‌توانیم از ظرفیت‌های قرآنی داخل استان استفاده کنیم تا به استعدادهای قرآنی بومی بها‌ دهیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اولویت‌های مؤسسات قرآنی گفت: آموزش استاندارد و تخصصی که در حوزه قرآن انجام می‌شود بیشتر از مکان‌های آموزشی دیگر در کالبد مؤسسات قرآن و عترت شکل می‌گیرد و این مؤسسات تربیت تخصصی دانش‌آموزان و معلمان قرآن هستند.

سلمانی با بیان اینکه آموزش تخصصی قرآن در تمام گروه‌های سنی اولویت ماست، ادامه داد: ممکن است در برخی موارد با برنامه‌های آموزش و پرورش هم‌پوشانی داشته باشیم، اما باید دانست که این نهاد مسئول آموزش‌های عمومی و مؤسسات قرآنی در واقع تکمیل‌کننده تربیت تخصصی در حوزه هستند.

وی با بیان اینکه در مؤسسات قرآنی علاوه بر آموزش‌های عمومی که با استفاده از کادر متخصص انجام می‌شود، آموزش‌های تخصصی و تربیت کادر متخصص نیز پیگیری می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های تبلیغی، ترویجی با همکاری مؤسسات در طول سال برگزار شده و با رایزنی‌های انجام شده با فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم استانی تکریم چهره‌های قرآنی را در دهه فجر برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha