وقف مشارکتی؛ راه‌حلی برای توسعه آموزش‌های قرآن
کد خبر: 4087804
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳

وقف مشارکتی؛ راه‌حلی برای توسعه آموزش‌های قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تاکید بر ترویج وقف مشارکتی برای توسعه آموزش‌های قرآنی، گفت: مشکل اصلی ما برای راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خواهران در خراسان‌جنوبی مباحث اعتباری و هزینه‌ای است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز دوم مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: در یک سال گذشته طرح‌هایی مانند طرح آرامش بهاری، طرح ضیافت الهی، مراسم جشن دهه کرامت، برگزاری کاروان‌های شادی، طرح ولایت علوی و سوگواره بصیرت عاشورایی در استان برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در طرح سوگواره عاشورایی ۶۵۰ برنامه اعم از روضه خوانی، عزاداری و برپایی نمایشگاه را برگزار کردیم.

بخشی پور با بیان اینکه در سال جاری ۲۹ ثبت جدید داشته‌ایم، ادامه داد: نیت این موقوفات کمک هزینه امامزاده، احداث مسجد و حسینیه، عزاداری حضرت زهرا (س)، اطعام نیازمندان و موضوعات قرآنی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین وقف مربوط به شهرستان زیرکوه با هشت موقوفه بوده است، افزود: بعد از زیرکوه بیشترین موقوفات در شهرستان بیرجند بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: ۲۶۸ هزار و ۵۵۰ پرس غذای گرم با هزینه پنج میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان در طرح‌های مختلف توزیع شده است.

بخشی پور اظهار کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه وقف مشارکتی پیشگام بوده است و در حوزه‌های قرآنی چون ساختمان مجمع قاریان قرآن نیز می‌توانیم با تمسک به وقف مشارکتی اقدامات بسیار خوبی را رقم بزنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: متأسفانه فعالیت‌های قرآنی مظلوم واقع شده است که باید با همکاری همدیگر و کمک رسانه غبار مظلومیت از چهره قرآن بزداییم.

بخشی پور ادامه داد: در حوزه قرآنی در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌هایی چون مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن، مدرسه حفظ مجازی خواهران و برادران داریم که در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن تا کنون ۱۳۲ حافظ کل تربیت شده است.

وی افزود: مشکل اصلی ما برای راه اندازی مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خواهران در خراسان‌جنوبی مباحث اعتباری و هزینه‌ای است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در صورتی که درآمد موقوفات قرآنی ما ایجاب کند می‌توانیم مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن خواهران را بعد از تکمیل بازسازی در حسینیه نواب داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha