تمدید ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تا ۲۹ مهر
کد خبر: 4086280
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

تمدید ثبت‌نام بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج تا ۲۹ مهر

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: ثبت نام بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از ابتدای شهریور آغاز شده است و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امین احسان نژاد، مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۲۷ شهریورماه اظهار کرد: بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول بین مساجد محلات و پایگاه‌های مقاومت در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به ترتیب در آذر، دی و بهمن برگزار می‌شود،‌ افزود: در هر مرحله نیز برای منتخبان مرحله آماده سازی پیش بینی شده است.

مدیر دارالقرآن بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: بخش فردی شامل رشته‌های «حفظ، صحیح خوانی، ترتیل خوانی، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» است که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

پذیرش ایده‌های نوین مؤسسات 

احسان نژاد بیان کرد: بخش خانوادگی و بخش گروهی ایده‌ای نو در جهت جذب خانواده ها و گروه های سه الی چهار نفره به آیات الهی، کلام امیرالمومنین و امام سجاد علیه السلام است، و برای آن جوایز ارزشمند مادی و سفر زیارتی معنوی نیز پیش بینی شده است  که در بخش خانوادگی، هر کدام از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان زیر ۱۰ سال و بالای ۱۰ سال یک فعالیت قرآنی و همچنین در بخش گروهی هر کدام از اعضای گروه یک نقش را ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش ایده‌پردازی قرآنی نیز افراد، مؤسسات و پایگاه‌هایی که ایده‌ای نو در زمینه‌های قرآنی دارند می‌توانند شرکت کنند، یادآور شد: ایده‌ها باید حول چهار موضوع «تبدیل شدن همه مساجد به پایگاه‌های قرآن کریم»‏، «ترویج انس عمومی جامعه با قرآن کریم به واسطه خواندن روزانه یک صفحه از قرآن کریم توسط آحاد جامعه»‏، «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین» و «ایجاد فرهنگ عمومی همراه داشتن همیشگی قرآن جیبی در بین آحاد جامعه» باشد.

انتهای پیام
captcha