برگزاری مسابقات قرآن؛ رکن اساسی شکل‌گیری نهضت قرآنی
کد خبر: 4084123
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

برگزاری مسابقات قرآن؛ رکن اساسی شکل‌گیری نهضت قرآنی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از عوامل شکل‌گیری نهضت قرآنی در کشور، مسابقات قرآن است.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از ستاد خبری چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ شهريورماه در گفت‌وگویی بیان کرد: رشد و توسعه فرهنگ قرآنی پیش نیازهایی لازم دارد که یکی از آن مسابقات قرآنی است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز در کشور ایران و هم سایر کشورهای اسلامی مسابقات قرآن به طور وسیع برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه مسابقات قرآن آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد افزود: مسابقات قرآن رقابت بین جوانان و نوجوان ایجاد می‌کند و صرفا بحث رتبه بندی افراد نیست بلکه هدف اصلی ایجاد رقابت صادقانه بین قاریان و حافظان است.

وی شناسایی چهره‌ها و استعدادهای قرآنی را از دیگر رویکردهای مسابقات قرآن برشمرد و گفت: با برگزاری این مسابقات می توان استعدادهای برتر قرآنی هر شهرستان را به جامعه معرفی کرد.

رضایی با بیان اینکه اگر بخواهیم نهضت قرآنی را در کشور راه‌اندازی کنیم یکی از عوامل موثر مسابقات است، تصریح کرد: یکی از عوامل مهم انگیزشی در فضای جامعه مسابقات قرآنی است که باید تداوم داشته باشد و حتی بر اساس مناطق مختلف برنامه ریزی دقیق و عمیق صورت گیرد.

مديرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش قرآن در ایجاد سبک زندگی اسلامی نیز گفت: قرآن کتابی کامل و جامع برای بخش‌های مختلف زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بشر است.

وی با بیان اینکه وقتی کتابی جامعیت داشته باشد برای تمامی عرصه‌های زندگی برنامه دارد چراکه متصل به منبع وحی است، اظهار کرد: قرآن کتابی است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن نبوده و از آنجایی که کلام خدا و معجزه الهی است تا امروز کسی نتوانسته حتی یک آیه هچون آن را بیاورد.

وی ادامه داد: رشته‌های مختلف قرآنی اعم از روخوانی و روان خوانی، مفاهیم، تدبر و تفسیر همه در حیطه علوم قرآنی نیاز به آموزش دارد و وقتی که بتوان ارائه‌ای از این آموزه‌ها داشت قطعا در سبک زندگی تاثیرات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه فضای جامعه قرآنی از آسیب‌ها مصون است تصریح کرد: وقتی جامعه سالم است که اندیشه حاکم بر آن اندیشه قرآنی باشد.

وی یادآور شد: اندیشه‌های زیادی در جهان جولان دادند اما با شکست مواجه شدند در صورتی که قرآن از همان ابتدای نازل به روز بوده و کهنه نشده است؛ لذا قرآن با محتوای غنی می‌تواند اندیشه جامعه بشری را همواره شاداب نگه دارد.

رضایی گفت: تفکر قرآنی می‌تواند بشریت را از همه آسیب‌ها حفظ کند؛ لذا اگر تحقیق میدانی داشته باشیم می‌بینیم خانواده‌هایی که فرهنگ قرآن در آنها حاکم است آرامش دارند اما در خانواده‌ها و جوامعی که امکانات مادی دارند، آرامش نداشته و به دنبال گمشده‌ای هستند لذا وقتی به دست می‌آورند که دست به دامن قرآن بزنند.

انتهای پیام
captcha