برگزاری افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در طبس
کد خبر: 4084075
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

برگزاری افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف در طبس

آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برگزار شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 16 شهریورماه در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره استانی مسابقات قرآن که در آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس برگزار شد اظهار کرد: این مسابقات بزرگترین رخداد فرهنگی سال جاری در استان است زیرا قرآن با عنوان کتاب حکمت، معیشت، طریقت و زندگی انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: چهل و پنجمین دوره مسابقات بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا امسال با شکوه بیشتر به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ۲۲۶۳ شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات گفت: از این تعداد 123 نفر در رشته‌های آوایی به مرحله استانی راه یافتند که به مدت سه روز در طبس به رقابت می‌پردازند؛ شرکت‌کنندگان از نقاط دور و نزدیک استان به شهرستان طبس آمده‌اند که نشان از توجه آن‌ها به فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تدبر در قرآن گفت: سازمان اوقاف متولی برگزاری مسابقات قرآن بوده اما تاکید مقام معظم رهبری بر تفسیر و تدبر در قرآن است؛ در کنار حفظ و تفسیر، تدبر در قرآن از اصول مهم برای پاسداشت کتاب الهی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه قرآن کاملترین کتاب آسمانی است، یادآور شد: اینکه طی سالیان دراز هیچ تحریفی در کتاب قرآن رخ نداده نشان از کامل و بی نقض بودن آن است.

انتهای پیام
captcha