رایزنی برای حل دو چالش مهم آموزش قرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4077887
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

رایزنی برای حل دو چالش مهم آموزش قرآن در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی از رایزنی برای حل دو چالش مهم آموزش قرآن در خراسان‌جنوبی با آموزش و پرورش استان خبر داد.

نشست کاری مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی با مدیرکل آموزش و پرورشهادی مساح، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص بحث جذب آموزگاران و مربیان قرآنی به‌عنوان آموزگار قرآن و عترت و آموزش مفاهیم قرآنی برای آموزش و پرورش صحبت‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: ذیل این موضوع مدیرعامل اتحادیه کشوری در تهران با وزیر آموزش و پرورش نشستی داشته و طی آن مقرر شد اتحادیه مربیان قرآنی مؤسسات را به آموزش و پروش معرفی کند تا در ساختار آموزش و پرورش از این مربیان استفاده شود که این تفاهم امروز در استان نیز صورت گرفت.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: مطلب دیگر، بحث واگذاری زمان‌های خالی مدارس و واگذاری مکان‌های آموزشی به مؤسسات قرآنی است که طی آن تفاهم شد که مدارس در اوقات فراغت و خالی بودن، در اختیار مؤسسات قرآنی برای برگزاری کلاس‌ها قرار گیرند.

مساح با بیان اینکه مؤسسات قرآنی از نبود یا کمبود مکان برگزاری کلاس‌ها رنج می‌برند و امیدواریم با این تفاهم و موافقت، بخشی از مشکلات آنان حل شود، تصریح کرد: بدین ترتیب و پس از طی مراحل اداری امیدواریم دو معضل جامعه قرآنی و آموزش‌های قرآنی یعنی استخدام مربیان و کمبود مکان حل شود.

وی یادآور شد: در این سال‌ها آموزش‌های قرآنی با چالش‌های مهم مواجه بود که امیدواریم با رایزنی‌ها و تفاهمات این مسائل و مشکلات که بار مضاعفی بر دوش جامعه قرآنی ایجاد کرده حل شود.

انتهای پیام
captcha