راهی که از یک معروف به جهاد تبیین می‌رسد
کد خبر: 4077407
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
یک مکتب و هزار روشنگری / ۱۱

راهی که از یک معروف به جهاد تبیین می‌رسد

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه نماز یک معروف بزرگ بوده که اگر گرامی داشته شود سایر معروف‌ها نیز گرامی داشته می‌شود، گفت: تبیین نماز و نقش آن در کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی از الزامات جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: جهاد تبیین دو بعد دارد؛ بعد نخست بیان حقایق انقلاب و دفاع از آنچه در پرتو اسلام رخ داده و بعد دوم بیان ارزش‌های دینی و معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی که مقدمه ورود به سایر خوبی‌هاست نماز است، افزود: امروز بیشتر از هر زمان دیگری به گسترش فرهنگ‌ نماز نیاز داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق وعده الهی اگر نماز به خوبی در بستر جامعه گسترش یافته و نهادینه شود، آسیب‌ها رفع خواهد شد، تصریح کرد: برای نهادینه کردن نیاز به فرهنگ‌سازی از طریق افراد تأثیرگذار است.


بیشتر بخوانید:


کمیلی با بیان اینکه در این راستا ادارات برای برگزاری نماز ارزیابی می‌شوند، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ‌ نماز در همه میادین لازم است دبیران اقامه نماز و مهدویت انگیزه و خلاقیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بحث توجه به مروجان و یاوران نماز از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد است، افزود: یاوران نماز می‌توانند به نواقص اقامه نماز در مدارس، جاده‌ها، مساجد، ادارات و سایر مکان‌ها بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رصد دقیق و بدون ابهام نواقص توسط یاوران نماز فرصت رفع اشکالات را به ما خواهد داد، تصریح کرد: از طرفی دوره‌های آموزشی نماز و مهدویت در شهرستان‌ها نیز کمک بسزایی به امر ترویج نماز در بین تمام سنین خواهد کرد.

کمیلی بیان کرد: برای تمام موارد باید بودجه مضاعفی برای نماز از طریق اعتبارات فرهنگی اختصاص یابد چراکه باید برای زیباسازی و برگزاری دوره‌ها و برنامه‌ها اعتبار بیشتری خرج کرد.

وی بر اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد فضاهایی مناسب برای نمازخانه در ادارات تأکید کرد و یادآور شد: تبیین نماز و نقش آن در کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی از الزامات جهاد تبیین است.

کمیلی بیان کرد: اگر قرار است به جهاد تبیین بعد عملیاتی ببخشیم لازم است نماز را در همه میادین جدی گرفته و بعد به سمت سایر الزامات برویم؛ یادمان نرود نماز برای تعالی انسان و جامعه یک امر مهم ظرفیت‌ساز است.

وی در پایان بیان کرد: برای ترویج نماز و رسیدن به آنچه در جهاد تببین می‌طلبیم نیاز به ترویج همگانی نماز داریم که رسانه و فضای مجازی با انگیزه‌سازی و خلاقیت افزایی از مهم‌ترین ابعاد اجراست.

انتهای پیام
captcha