لبیک به فریضه جهاد تبیین؛ رسالت مهم تبلیغ در محرم امسال
کد خبر: 4076442
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

لبیک به فریضه جهاد تبیین؛ رسالت مهم تبلیغ در محرم امسال

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: محرم امسال موضوع لبیک به فریضه فوری جهاد تبیین را در قالب عهد جهاد پیگیری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۵ مردادماه در جلسه شئون محرم با اشاره به اینکه مداح و سخنران برنامه ظهر عاشورا نقش مهمی در کیفیت بخشی برنامه دارد، اظهار کرد: از این جهت انتخاب مداح و سخنران برای مراسم ظهر عاشورا در قتلگاه بیرجند مهم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: همایش زینبیون نیز در ۱۱ محرم در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه در، گفت: سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ طراحی شده است تا افراد علاقمند پیامک لبیک برای فعالیت در حوزه جهاد تبیین ولو در حد پنج دقیقه در روز را به آن ارسال کنند.

وی ادامه‌داد: باید شرایط را به نحوی طراحی کنیم تا ظهر عاشورا همه هیئت‌ها به محل قتلگاه بیرجند برسند و همه با هم نماز ظهر عاشورا را به صورت هماهنگ برگزار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش معنوی و تأثیرگذار نماز ظهر عاشورا گفت: در استان‌های شرقی وقت نماز زودتر فرا می‌رسد و باید بیش از دیگر استان‌ها آماده برگزاری نماز ظهر عاشورا باشیم.

رضایی با تأکید بر اینکه در حد مقدورات رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال نیز در مراسم ویژه محرم با دقت مراعات شود، اظهار کرد: البته در دو سال گذشته مردم خراسان جنوبی در این زمینه نمونه بودند که نشان از فرهنگ والای آنان دارد.

وی ادامه‌داد: اگر در مواردی نیز مسائل مد نظر از منظر پروتکل‌های بهداشتی مراعات نشود در صورت تذکر دوستانه و محبت آمیز مسئله مرتفع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید به برنامه‌های شهرستان‌های خراسان جنوبی توجه ویژه داشته باشیم چرا که بسیاری از آن‌ها از نظر فرهنگی و معنوی بسیار عمیق است.

گفتنی است؛ برگزاری مراسم‌های ویژه بانوان در روزهای تاسوعا و عاشورا برای خانم‌ها، ضرورت حضور مسئولین در مراسم‌های ویژه محرم و برگزاری هماهنگ نماز ظهر عاشورا از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha