پیوست‌های تبیینی جدید برای کار جهادی تعریف کنیم
کد خبر: 4076191
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
یک مکتب و هزار روشنگری/ 7

پیوست‌های تبیینی جدید برای کار جهادی تعریف کنیم

امام‌جمعه موقت شهر شوسف با تأکید بر استفاده از پیوست رسانه‌ای در کارهای جهادی و همچنین در مراسم عزداری، بیان کرد: اگر پیوست‌های تبیینی را به کار بیفزاییم بهره‌مندی ما بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا صادقیان، امام جمعه موقت شهر شوسفحجت‌الاسلام محمدرضا صادقیان، امام‌جمعه موقت شهر شوسف که چند سالی است در مناطقی از خراسان‌جنوبی مشغول خدمت‌رسانی معیشتی و کمک به مردم است و هیچ کاری از یاری و جهاد به این شیوه برایش جلوتر نیست، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این سال‌ها با توان طلبگی در مناطق همراه دیگر طلبه‌ها مشغول خدمت‌رسانی بوده و هر زمان در مکانی نیاز مردم را حس کردم به کمک شتافتم؛ این کار جهادی را در ادامه جهاد تبیین امام حسین(ع) می‌دانم، چراکه جهاد تبیین در مکتب این امام همام نیز به معنای درک شرایط زمان و تلاش برای حل مشکلات مردم بود.

وی افزود: در زمان شیوع کرونا به‌دلیل ناشناختگی بیماری سعی کردم در کنار مردم باشم؛ از تهیه بسته‌های معیشتی برای افراد کم‌توان که نمی‌توانستند به‌وسطه کرونا از منزل خارج شوند تا غسل و خاکسپاری افرادی که به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید:


صادقیان با بیان اینکه اگر بخواهم معنای طلبه را بیان کنم در حقیقت باید به همین امر اشاره کنم؛ طلبه یعنی حاضر و آماده بودن برای کار جهادی و رفع نیاز مردم تا حد توان، تصریح کرد: اکنون که مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین الزاماتی را فرموده‌اند در حقیقت مأموریت امروز افراد تأثیرگذار جامعه از جمله روحانیت را بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیون در این جلوه‌گاه بسیار سخت‌تر شده است، افزود: اکنون نیز که در ماه محرم قرار داریم و واعظان و روحانیون در منبرها می‌توانند تأثیرگذار باشند، باید به ضرورت‌های جهاد تبیین برای هر سنی و با هر موقعیتی بپردازند و نمی‌توان بدون مطالعه و بدون بهره‌گیری از مطالعه و آگاهی از نیازهای روز به جهاد تبیین پرداخت.

صادقیان با بیان اینکه آغاز محرم، زمان ارزشمندی برای طلاب است تا در مسیر تحقق جهاد تبیین گام بردارند و با تلاش بسیار به‌درستی از این ظرفیت استفاده کنند، تصریح کرد: اگر جهاد تبیین باشد اصول اسلام به فراموشی سپرده نشده و راه برای بیان حقایق کمتر گفته شده باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید به راحتی از فرصت محرم و منبرهای محرمی گذشت، افزود: باید ترس از تبلیغ و اطلاع‌رسانی را از میان برداشته و در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن کاری را از پیش برد؛ دشمن با تمام توان در حال کار بر روی ذهن مردم است؛ ذهنی که باید ما نیز آن را به‌کار گیریم و با تمام توان از آن بهره ببریم.

این طلبه جهادی با تأکید بر استفاده از پیوست رسانه‌ای در کارهای جهادی و همچنین در مراسم عزداری، تصریح کرد: اگر پیوست‌های تبیینی را به‌ کار بیفزاییم بهره‌مندی ما بیشتر خواهد شد؛ در حقیقت هر طلبه برای هر کار تببینی که انجام می‌دهد باید رسانه را نیز درگیر کند تا تعداد افراد بیشتری و در جغرافیای وسیع‌تری این اقدامات را شنیده، درک کرده و به ضرورت جهاد تبیین پی ببرند؛ نمونه این امر تولید محتوای رسانه‌ای از فعالیت‌های جهادی طلبه‌هاست.

طلبه جهادی

جهاد تبیین را موقتی و تک بُعدی ندانیم 

وی اظهار کرد: با جهاد در منطقه و کارهای جهادی است که می‌توان وضعیت کشور را به گوش مسئولان رساند تا بتوانند اثرگذار بوده و کاری از پیش ببرند؛ از طرفی خدمات انقلاب را نیز برای مردم بیان کرده و این معنای دقیق جهاد تبیین است.

صادقیان با بیان اینکه نباید روشنگری دینی را محدود به شرایط و زمان کرده و لازم است در هر زمان برنامه‌ای متناسب رقم زد، یادآور شد: اگر لازم است جهاد تبیین را شناخته و عملیاتی کنیم، نباید تنها به یک بُعد بپردازیم؛ تمام افراد جامعه و در تمام مناطق و مشکلات و مسائلشان باید زیر ذره‌بین جهاد تبیینی باشد؛ در این راه طلبه‌های جهادی که برای سخنرانی و یا گره‌گشایی از مناطق اعزام می‌شوند به دلیل زندگی با مردم و ارتباط‌گیری با آنان برای دیدن مشکلاتشان بهترین گزینه هستند؛ بنابراین نباید این فرصت را از دست داد.

این طلبه با بیان اینکه نباید جهاد تبیین را یک امر موقتی دانست و لازم است به آن با توجه به اولویت‌های زمان پرداخت تا مردم بیشترین استفاده و بهره را ببرند، تصریح کرد: اکنون که در ماه محرم قرار داریم و مجلس عزای سیدالشهدا(ع) برپاست چه خوب است که از همین روزها و شب‌ها و با توجه به رسالت امام در صحرای کربلا، به ضرورت‌های تبلیغی در این دوران پرداخت و آن را با توجه به زمان حال بازیابی کرد.

انتهای پیام
captcha