ضرورت پیش‌ببنی نهضت ملی مسکن با طرح‌ریزی برای احداث مسجد
کد خبر: 4067400
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

ضرورت پیش‌ببنی نهضت ملی مسکن با طرح‌ریزی برای احداث مسجد

رئيس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: در طراحی نهضت ملی مسکن باید اراضی مناسبی برای احداث مسجد پیش‌بینی شود.

حجت الاسلام حسین کمیلی، رئيس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئيس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۷ تیرماه در شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: نماز واکسنی برای پیشگیری از همه آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هر چه برای اقامه نماز در جامعه هزینه شود سرمایه‌گذاری است که نتیجه آن را خواهیم دید، افزود: امسال ۸۴ دستگاه اجرایی استان در حوزه نماز مورد ارزیابی قرار گرفته که ۲۷ دستگاه امتیاز کامل را کسب کردند که تقدیر می‌شوند.

رئيس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بارگذاری مستندات در سامانه سجاده است، تصریح کرد: همچنین ۲۵ دستگاه از ۸۰۰ تا ۹۰۰ امتیاز را کسب کردند که قابل قبول است اما راضی‌کننده نیست.

کمیلی از برگزاری جشنواره سراسری نماز با عنوان «فجر تا فجر» خبر داد و تصریح کرد: باید سریعتر کارگروه‌های جشنواره شکل بگیرد و احکام برای اعضای آن صادر شود.

رئيس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طراحی نهضت ملی مسکن باید اراضی مناسبی برای احداث مسجد پیش‌بینی شود، ادامه داد: اقدامات مقدمانی برای تدوین سند تحول اقامه نماز استان انجام شده است اما اصل کار بعد از نهایی‌شدن سند تحول اقامه نماز کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجلاسیه سراسر نماز استان اواخر مهر یا ابتدای آبان برگزار خواهد شد، افزود: مساعدت در ایجاد دفاتر ستاد اقامه نماز در شهرستان‌ها، نظارت و حل مشکلات اقامه نماز مسافرین در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید مورد توجه باشد.

کمیلی ادامه داد: از فرمانداری‌ها درخواست شده تا مساجد نیمه‌کاره را برای معرفی به مجمع خیرین مسجدساز معرفی کنند، اما متأسفانه هنوز برخی فرمانداری‌ها لیست را به ستاد اقامه نماز اعلام نکردند.

وی با اشاره به اینکه سه نقطه جدید برای ساخت نمازخانه بین راهی در استان معرفی شده است، تصریح کرد: همچنین باید پیش‌بینی زمین مناسب برای احداث مسجد به میزان نیاز با سرانه جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود.

انتهای پیام
captcha