خدمت‌رسانی به مردم، وظیفه دینی و مسئولیت شرعی آستان قدس است
کد خبر: 4059913
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

خدمت‌رسانی به مردم، وظیفه دینی و مسئولیت شرعی آستان قدس است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در آستان قدس ارائه خدمات به مردم از ناحیه دستگاه حضرت رضا(ع) را برای افزودن محبت آن حضرت در دل‌های مردم یک وظیفه دینی و مسئولیت شرعی می‌دانیم.

شورای اداری شهرستان طبسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی پنجشنبه شب ۵ خردادماه در شورای اداری شهرستان طبس که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و حادثه تلخ آبادان به خانواده‌های داغدار و یاد و خاطره مرحوم آیت الله واعظ طبسی اظهار کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول سال‌های مسئولیت در آستان قدس خدمات وافر، ارزشمند و حقیقتا اعجاب آوری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه خدمات آستان قدس پس از انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام رضا(ع) و سایر مناطق کشور به درستی منعکس نشده است، تصریح کرد: توسعه حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) پس از انقلاب و تاسیس اماکن عبادی، مراکز آموزشی، کتابخانه و غیره در جوار بارگاه نورانی این امامزاده عظیم الشان نمونه‌ای از برکات وجود مضجع منور رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: وجود با برکت حضرت رضا(ع) در ایران و خطه خراسان نعمتی بزرگ بوده که لازمه شکرگزاری است، زیرا محبت امام در دل‌ها تبعیت و اطاعت را به دنبال خود خواهد آورد و نتیجه این تبعیت سعادت و رضوان الهی خواهد بود.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه شهر طبس نیز گفت: شهرستان طبس به نام میقات الرضا شهرت یافته و سالانه پذیرای بیش از ۱۰ میلیون زائر و مسافر است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که آستان امامزاده حسین بن موسی کاظم (ع) به عنوان قطب فرهنگی شرق کشور، شایسته است که به عنوان چهارمین شهر زیارتی اهل بیت(ع) در کشور معرفی شود.

 

انتهای پیام
captcha