مشارکت اجتماعی در شوراهای آموزش و پرورش نمود عینی دارد
کد خبر: 4028641
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

مشارکت اجتماعی در شوراهای آموزش و پرورش نمود عینی دارد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مشارکت اجتماعی برای تحکیم بنیان‌های آموزش و پرورش با شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش، نمود عینی پیدا کرده است تا با به‌کارگیری توان مردم و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همت گمارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«به نام ربِّ لطیف

آموزش و پرورش، سنگ بنای آینده‌ کشور است. حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)

آموزش و پرورش به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیمِ دانایی،‌ توانایی و خلاقیت است که می‌تواند با تربیت افراد آگاه و توانمند و نیز پرورش نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقشی بسزا ایفا کند.

بی‌شک توسعه، آن هم از نوع پایدار، همه جانبه، متوازن، فراگیر و معطوف به عدالت‌محوری، فرآیندی تحول‌گراست که به وجود انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص نیاز دارد تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای ضروری امروز و فردای جامعه باشد و بدون تردید این نیروی انسانی خلاق، جز در محیط مدرسه تربیت و پرورش نمی‌یابد، لذا اهتمام در تقویت آموزش و پرورش، وظیفه‌ای سنگین و به عهده کل افراد جامعه است.

مشارکت اجتماعی برای تحکیم بنیان‌های آموزش و پرورش با شکل‌گیری شوراهای آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) نیز می‌باشند، نمودی عینی پیدا کرده تا با به‌کارگیری توان مردم و دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همت گمارد.

نظر به اهمیت این موضوع و نقش شوراهای آموزش و پرورش در تعالی نظام تعلیم و تربیت، شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با تأکید بر استمرار و نظم بخشی بر روند تشکیل جلسات خود و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین، توانسته در رفع مسایل و مشکلات این حوزه گام‌های مؤثری بردارد.

نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در صددرصد کلاس‌ها، حذف کامل مدارس کانکسی، پیشتازی در احداث مدارس خیرساز، تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای رفع نیاز دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مناطق محروم و مرزی، استفاده از ظرفیت روحانیون در محیط مدرسه به‌عنوان استان پیشرو در تحقق طرح تربیتی امین با بهره‌گیری از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، اجرای طرح پژوهشی بررسی آسیب‌های پساکرونایی با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای این بیماری، اجرای طرح آشتی با آموزش(آبا) و کمک به برگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و... تنها بخش‌هایی از نتایج و پیامدهای جلسات شورای آموزش و پرورش استان می‌باشد که در فضای همدلی و تعامل مدیران حوزه‌های مختلف، به‌طور مستمر و بی‌وقفه تاکنون ادامه یافته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و تبریک این ایام به تمامی هموطنان به‌ویژه هم‌استانی‌های فرهنگ‌دوست خراسان‌جنوبی، از تشریک مساعی دستگاه‌های اجرایی، خیرین، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در رفع نیازهای آموزشی استان تشکر نموده، همراهی و همیاری این بزرگواران را در ادامه راه خطیر تقویت بنیان‌های نظام تعلیم و تربیت در خراسان‌جنوبی مسئلت دارم.

بدون تردید ثمرات این مساعدت‌ها، ایجاد محیطی امن و راحت برای تحصیل فرزندان این بوم و بر و تربیت نسلی مترقی خواهد بود. ان‌شاء‌الله»

انتهای پیام
captcha