جمع آوری پنج میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4022198
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

جمع آوری پنج میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته پنج میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد.

رضا سلم‌‌آیادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از پایگاه خبری امداد، رضا سلم‌‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۲۸ آذرماه گفت: این مقدار زکات شامل زکات واجب، مستحبی ، فطریه و کفاره در  استان برای کمک به نیازمندان و اجرای طرح های عام المنفعه جمع آوری شد.

وی به رشد ۲۹ درصدی زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: از این رقم ۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان انواع زکات نقدی و ۲ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان به صورت غیرنقدی به این نهاد اهدا شده است.

به گفته وی در این مدت کشاورزان و دامداران به ویژه مؤدیان زکات ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان زکات مالی و مستحبی به این نهاد برای کمک به مددجویان و نیازمندان اهداء کردند.

وی گفت : علاوه بر اقلام ۹ گانه زکات واجب شامل غلات اربعه، احشام ثلاثه و نقدین براساس فتوای اکثر علما و مراجع به سایر درآمد‌ها و محصولات کشاورزی نیز زکات مستحبی به آن تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت : مردم مؤمن استان نیز در این مدت ۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان فطریه عام ، سادات و کفاره عمد و غیرعمد به این نهاد اهداء کردند.

سلم آبادی افزود: زکات جمع آوری شده  در قالب کمک‌های معیشتی، درمانی، فرهنگی ،آموزشی، مسکن، جهیزیه نوعروسان و سایر کمک‌های موردی نیازمندان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha