تنها راه مقابله با استعمار افزایش قدرت علمی کشور و ایده پردازی است
کد خبر: 4021569
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

تنها راه مقابله با استعمار افزایش قدرت علمی کشور و ایده پردازی است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اروپا و امریکا، کشورهای دیگر را استعمار می‌کنند چون قدرت علمی برتر دارند که راه مقابله با آنان افزایش قدرت علمی کشور و ایده‌پردازی و حمایت از مخترعان است.

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه ۲۶ آذرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «یک ساعت تفكر، از هفتاد سال عبادت ارزشمندتر است»؛ بنابراین خمیر مایه این اختراع‌ها در نمایشگاه یک تفکر چندین ساعته است و دست اندکاران باید ارزش اختراعات خود را بدانند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کشورهایی مانند اروپا و امریکایی‌ها می‌آیند و کشورهای دیگر را استعمار می کنند چون قدرت علمی برتری دارند که راه مقابله با آنان افزایش قدرت علمی کشور و ایده پردازی و حمایت از مخترعان است.

خسروی اسفزار با بیان اینکه برای حمایت از فناوران باید مسئولان دولتی از نمایشگاه بازدید داشته باشند، بیان کرد: شروع کار مطلوب است اما حتما باید با حمایت مالی مسئولان از ایده‌ها و کمک به بازاریابی محصولات فناوران ادامه یابد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ایده را حوزه متخصص آن ببیند و مسئولان باید این ایده‌های استانی را معرفی کنند، افزود: امروز مبارزه با امریکا یعنی حرکت در راستای نوآوری‌های جدید، چون متوسط ذهن ایرانیان از متوسط ذهن دنیا بالاتر است.

وی بر هم افزایی و همگرایی بین مخترعان و فناوران با کمک بسیج علمی و پژوهشی استان تأکید کرد و افزود: هر کمکی بتوانیم برای معرفی ایده‌های استان در سطح کشور انجام می‌دهیم.

 

انتهای پیام
captcha