وقتی ارزش افزوده مسجد در یک مسابقه قرآنی نمایان می‌شود
کد خبر: 4017408
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

وقتی ارزش افزوده مسجد در یک مسابقه قرآنی نمایان می‌شود

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وجود بخش هنری مانند نقاشی آیات و قصه‌های قرآنی بخش مهم اثرگذار مسابقه قرآنی مدهامتان است که در کمتر مسابقه‌ای دیده می‌شود، گفت: این مسابقات ارزش افزوده مسجد را در محیط زندگی ما بیان می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسابقات قرآنی وقتی اثرگذار هستند که به هدفی مناسب و مطلوب برسند؛ اهداف شامل دیده شدن استعدادهای نهفته حتی در دوردست‌ترین نقاط، ارتقای آموزش‌های قرآنی، یادگیری اصول تازه و توجه به خلاقیت‌هاست.

وی افزود: مسابقه قرآنی مدهامتان هر ساله از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور با هدف کشف استعدادهای نهفته نوجوانان و جوانان مسجد برگزار می‌شود، چراکه در طول سال این کانون‌ها منشأ تمرکز استعدادها هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: گاهی حتی این استعدادها در کالبد  کانون‌های فرهنگی هنری به سطح مربی قرآنی می‌رسند که این امر نقشی بسیار اثرگذار در توسعه آموزش‌ها داد، چراکه افزادی به سطح آموزشی می‌رسند که از دوره کودکی و نوجوانی در محیط مسجد روح خود را تربیت کرده‌اند.

سبزه‌کار با بیان اینکه اگرچه با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها در کشور دچار مشکل شد، اما مسابقات قرآنی مدهامتان هیچ‌گاه تعطیل نشد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مسابقات، توجه به استعدادها، جلب توجه‌ها به حوزه قرآنی و معرفی استعدادهای برتر به مجامع بین‌المللی است.

وی با بیان اينکه وجود بخش هنری مانند نقاشی آیات و قصه‌های قرآنی بخش مهم اثرگذار این مسابقات است که در کمتر مسابقه‌ای دیده می‌شود، افزود: گاهی نوجوانان و کودکان با وجوه قصه قرآن کریم آشنایی پیدا نکرده‌اند‌.

سبزه‌کار با اشاره به اینکه مزیت برجسته این مسابقات در واقع همین دیدن ظرفیت‌های حوزه کودکی و نوجوانی قرآن است‌، بیان کرد: ما تنها استعدادها را معرفی می‌کنیم تا بتوانند در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف قرآنی وارد شوند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید کاری کنیم مسجد ارزش افزوده‌ای در زندگی نوجوانان و جوانان ما پیدا کند که این مسابقات در واقع همین ارزش افزوده است که به ما حضور مؤثر مسجد را یادآوری می‌کند، یادآور شد: نفرات برتر از ۹ تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری معرفی خواهند شد و به مرحله کشوری این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha