استمرار فعالیت قرآنی دانشگاهی؛ نیازمند بهره‌گیری از توان فکری دانشجویان
کد خبر: 4015493
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

استمرار فعالیت قرآنی دانشگاهی؛ نیازمند بهره‌گیری از توان فکری دانشجویان

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: با همکاری و هماهنگی بین نهاد‌های قرآنی دانشگاه در تلاش هستیم تا در راستای فعالیت‌های قرآنی و جذب دانشجویان به این سمت، گام‌های مؤثری برداریم.

حجت‌الاسلام حسین مسعودی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین مسعودی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در دوران کرونا به‌دلیل شرایط ویژه آن و نبود حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های قرآنی کمرنگ‌تر شده است، اما سعی شده با استفاده از فضای مجازی، حمایت از طرح‌های قرآنی و برگزاری مراسم‌ و نمایشگاه‌ها با حضور اساتید بزرگ قرآنی و رونمایی از طرح‌های آن‌ها با حضور رسانه‌ها، دانشجویان را به این سمت جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه در زمان کرونا در حال اجراست، افزود: هر چند نبود دانشجویان به‌صورت حضوری در دانشگاه، سبب اخلال در فعالیت‌ها شده است، اما با درایت می‌توانیم از این شرایط مجازی استفاده کنیم و فعالیت‌های قرآنی را به شکل دیگری از سر بگیریم؛ تنها باید کمی هم‌افزایی همراه با میدان دادن به فکر و توان دانشجویان وجود داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی بیان کرد: در دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که قبل از مسابقات به اطلاع دانشجویان رسانده می‌شود.

مسعودی ادامه داد: «دوشنبه‌های قرآنی» طرحی است که یک سال قبل از شیوع کرونا در برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، اما با وجود کرونا لغو شد و طی نشست‌هایی با کانون قرآن، این طرح برای اولین بار در دانشگاه پیام نور به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: در هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها موضوع دوشنبه‌های قرآنی اطلاع‌رسانی شد و با تلاش‌های و همکاری کانون قرآن و عترت و کانون مهدویت دانشگاه، برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی و دوشنبه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مسعودی تصریح کرد: با توجه به اینکه دوشنبه‌های قرآنی طرحی جدید در دانشگاه محسوب می‌شود تلاش می‌کنیم تا در سطح دانشگاه با فعالیت‌هایی از قبیل پخش قرائت‌های زیبا، توضیح تفسیر و نکات قرآنی، برگزاری مسابقات، کارهای مؤثر انجام دهیم.

وی یادآور شد: چه ایرادی دارد از فضای مجازی و محتواهای ایجاد شده در این عرصه برای کار قرآنی استفاده کنیم؛ جوانان امروز در این حوزه تبحر زیادی دارند؛ نباید این توان را نادیده گرفت.

انتهای پیام
captcha