روایت مؤسسات کاغذی/ مؤسسات قرآنی که حق رأی ندارند
کد خبر: 4014222
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

روایت مؤسسات کاغذی/ مؤسسات قرآنی که حق رأی ندارند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روند ثبت و مجوز گرفتن مؤسسات خود چالش بزرگی است که باید به آن پرداخت، تصریح کرد: روند ثبت مؤسسات قرآنی و اجازه حق رأی آنان در مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت باید پیگیری شود و در این زمینه پیشنهاداتی داریم که با همفکری حل خواهد شد.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: مقرر شده است امروز مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خراسان‌جنوبی برگزار شود.

وی افزود: در این جلسه که در هیئت محبان الزهرا(س) بیرجند برگزار خواهد شد، تمام مؤسسات قرآنی دعوت شده‌اند و طی این جلسه تیم جدید هیئت مدیره تعیین و اساسنامه جدید مصوب می‌شود و همچنین تیم قبلی ارائه گزارش عملکرد خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کار این مجمع پس از گذشت سه سال به اتمام رسیده و امروز مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده تشکیل خواهد شد تا دوره جدید با افراد جدید آغاز شود.

سلمانی ادامه داد: اکنون باتوجه به مجوزها 55 مؤسسه واجد شرایط برای شرکت در مجمع عمومی هستند و حق رأی دارند و سایر مؤسسات می‌توانند شرکت کنند ولی حق رأی ندارند.

وی با بیان اینکه روند ثبت و مجوز گرفتن مؤسسات در مجموع نیز خود چالش بزرگی است که باید به آن پرداخت، تصریح کرد: روند ثبت مؤسسات قرآنی و اجازه حق رأی آنان در مجمع باید پیگیری شود و در این زمینه پیشنهاداتی داریم که با هم فکری حل خواهد شد. از طرفی در خراسان‌جنوبی اکنون بر روی کاغذ و به صورت غیرعملی حدود 80 مؤسسه و تشکل قرآنی مجوز گرفته‌اند، اما عملاً با وجود مشکلاتی که گویا سودای حل شدن ندارند، 50 مؤسسه فعال هستند.

سلمانی با بیان اینکه البته ما شرایط آموزش مجازی رایگان را فعال کرده‌ایم، اما هزینه‌های فعالیت بالاست و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد به ویژه که مؤسسات عایدی و درآمد کافی نیز ندارند، افزود: به طور مثال به دلیل افزایش هزینه‌های اجاره‌بها به ویژه در ایام کرونا، بسیاری از مؤسسات اکنون مکان ندارند و این یک درد و آسیب بزرگ است.

وی در پایان یادآور شد: لازم است برنامه‌ریزی‌ها برای آماده کردن مؤسسات برای آموزش حضوری و تقبل هزینه‌هایشان انجام شود تا بتوانند پرقدرت فعالیت خود را ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha