ضرورت توجه به قرآن در رشته‌های دانشگاهی
کد خبر: 4004831
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردوس تأکید کرد:

ضرورت توجه به قرآن در رشته‌های دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردوس اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان فردوس قریب به هزار حافظ قرآنی در سطوح مختلف دارد حتماً  نیاز داریم که در دانشگاه‌ها نیز به قرآن توجه ویژه شود و امیدواریم با آغاز ثبت‌نام در این رشته در دانشگاه آزاد به مرور بتوانیم سطح‌های بالاتر این رشته را در آینده نزدیک داشته باشیم.

ضرورت توجه به قرآن در رشته‌های دانشگاه‌هیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمیدرضا غفاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردوس، روز گذشته 21 مهرماه در همایش نقش تربیت معلم قرآن کریم در توسعه علوم قرآنی که با حضور فعالان  قرآنی شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد، گفت: تقریباً همه شرکت کنندگان این همایش از شاگردان استاد فقید قرآن کریم دکتر غلامرضا مدبر عزیزی نیز بودند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باتوجه به اینکه شهرستان فردوس قریب به هزار حافظ قرآنی در سطوح مختلف دارد حتماً  نیاز داریم که در دانشگاه‌ها نیز به قرآن توجه ویژه شود و امیدواریم با این آغاز در دانشگاه آزاد به مرور بتوانیم سطح‌های بالاتر این رشته را در آینده نزدیک داشته باشیم و جای خالی استاد مدبر عزیزی را با تربیت مربی‌های بزرگ پر کنیم.

غفاری از اخذ مجوز سه رشته کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، راهسازی رشته عمران و تربیت مربیگری پایه فوتبال در رشته تربیت بدنی توسط این دانشگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوس نیز در این مراسم با انتقاد از عدم اعتماد و اعتقاد به علوم دینی گفت: متاسفانه در برخی ابعاد آنقدر که به علوم غربی اعتماد داریم به علوم اسلامی اعتقاد و اعتمادی نداریم تا جایی که اگر کسی یک کلام زیبای قرآنی را به یک روشنفکر غربی نسبت بدهد بهتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد که این غصه بزرگی است.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف قرآن در همه ابعاد زندگی انسان افزود: در بسیاری از مسائل روز که نیاز مردم است این اتفاق افتاده و مردم اعتماد و اعتقادی به علوم دینی ندارند چرا که اولاً نتوانستیم قرآن را استنباط و استخراج کنیم و دوماً نتوانسته‌ایم  مردم را به گونه ای آموزش بدهیم که به  داشته‌ها و هویت خود اعتماد کنند.

گفتنی ‌است؛ ثبت‌نام در رشته کاردانی تربیت معلم قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس تا 30 مهر ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha