درک شرایط فعالان قرآنی؛ مهم‌ترین انتظار از مسئولان
کد خبر: 3999853
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
یک خدمت بی‌منت/ 3

درک شرایط فعالان قرآنی؛ مهم‌ترین انتظار از مسئولان

داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: درک شرایطی که اکنون فعالان قرآنی در آن در حال کار هستند و همچنین تلاش برای حل معضلات و پیگیری امور مربیان قرآنی آن چنان که فکر کنند مسئولان نهادهای قرآنی به فکر او هستند، مهم‌ترین انتظارات از مسئولان است.

درک شرایط فعالان قرآنی؛ مهم‌ترین انتظار از مسئولانمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسئولان قرآنی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیتی را در کشور برعهده دارند.

وی با بیان اینکه این حوزه می‌تواند گره‌گشای حوزه خود و بسیاری از حوزه‌های دیگر باشد، تصریح کرد: زمانی که مسئول قرآنی، خود نتواند آنچه قرآن فرموده به آن عمل کند، آن گاه با یک چالش بزرگ مواجه خواهیم شد، چراکه در این حوزه آموزه‌های قرآن سر و کار داریم؛ در واقع مسئولان نهادهای قرآنی باید خود مصداق خدمت بی‌منت و بدون چشمداشت باشند تا توجه مردم به این سمت جلب شده و درک کنند این حوزه با حوزه‌های دیگر بسیار متفاوت است.

خراشادی‌زاده بیان کرد: یکی از دغدغه‌مندی‌ها در حوزه قرآنی، توجه به آموزش‌های خلاق و همچنین رفع مشکلات مکان آموزشی است که مسئولان با حل این معضل بسیاری از مشکلات را حل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان خالصانه از خیرین کمک گرفت، تصریح کرد: کار خیر کردن تنها ساخت مدرسه نیست؛ گاهی با پرداخت یک ماه اجاره‌بهای یک مؤسسه قرآنی می‌توان مانع از اختلال در روند آموزرشی شد.

این فعال قرآنی ادامه داد: معنای خدمت بی‌منت و با در نظر گرفتن جزئیات همین است که مسئولان از راه‌های معقول، منطقی و با توجه به جزئیات کار، به حل مشکلات موجود بپردازند و فعالیت قرآنی بدون حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که تنها از یک مسئول قرآنی برمی‌آید کار سختی است، چراکه گاهی مشکلات از ذوق‌ها و علائق جلو می‌زنند.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند «خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الاْیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الاْخْوانِ؛ دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نیست، عبارتند از ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به برادران دینی.»

خراشادی‌زاده ادامه داد: خدمت به خلق از مهم‌ترین درجه‌های ایمان است که نمی‌توان آن را هم درجه چیزی دانست؛ حال این امر در کالبد آموزش قرآن، باید بیشتر دیده شود و مردم باید آن را لمس کنند.

وی افزود: تعیین زمان مشخص برای برنامه‌ها و زمان‌بندی مناسب و بهره‌گیری از توان و فکر فعالان قرآنی، برای تحقق هدف‌ها همه آن چیزی است که از مسئولان قرآنی انتظار می‌رود.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: درک شرایطی که اکنون فعالان قرآنی در آن در حال کار هستند و همچنین تلاش برای حل معضلات و پیگیری امور مربیان قرآنی آن چنان که فکر کنند مسئولان نهادهای قرآنی به فکر او هستند، مهم‌ترین انتظارات از مسئولان است.

خراشادی‌زاده یادآور شد: زندگی و فعالیت در حوزه قرآنی مسئولیت سنگینی است، چراکه علاوه بر مسئولیت باید به‌گونه‌ای رفتار کنی که به شأن قرآن آسیبی نرسد و دیدگاه مردم تغییر نکند؛ بنابراین هر فردی نباید این مسئولیت را قبول کند.

وی بیان کرد: یکی از معضلات دیگر، عملکردگرایی مسابقات قرآنی است و مسئولان بیشتر از برگزاری مسابقات قرآن، به‌دنبال پر کردن عملکرد کاری خود هستند و این باعث طی کردن روال خطی مسابقات قرآن می‌‌شود که در نتیجه بازدهی مطلوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha