رقابت 145 نفر در مرحله استانی چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3997622
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

رقابت 145 نفر در مرحله استانی چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای 25 و 26 شهریورماه، با حضور 145 نفر از نخبگان قرآنی استان برگزار می‌شود.

رقابت 145 نفر در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در  گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم طی روزهای 25 و 26 شهریورماه با حضور 145 نفر از نخبگان قرآنی استان شامل 74 نفر خانم و 71  نفر آقا برگزار خواهد شد.

وی افزود: رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از تاریخ 31 تیر تا 13 مردادماه به‌مدت دو هفته با حضور 660 نفر از قاریان، حافظان، مرتلین، مؤذنین، و دعاخوانان ممتاز استان برگزار شد که در نهایت تعداد 149 نفر برای رقابت در مرحله استانی انتخاب شدند.

بخشی‌پور ادامه داد: داوری این دوره از مسابقات را تعداد 10 نفر از اساتید قرائت و حفظ قرآن از استان‌های تهران، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی عهده‌دار خواهند بود و در پایان نفرات اول تا سوم هر رشته در دو بخش بانوان و آقایان با اهدای لوح تقدیر، تندیس مسابقات و هدیه نقدی تقدیر خواهند شد.

وی افزود: همچنین نفرات اول رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 20 جزء، حفظ کل (در دو بخش آقایان و بانوان) و رشته اذان (ویژه آقایان) به‌عنوان نمایندگان استان خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری که طی ماه‌های مهر، آبان و آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: داوری مرحله استانی رشته‌های دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به‌صورت متمرکز ویژه متسابقین سراسر کشور در تهران انجام می‌شود که اسامی راه‌یافتگان به مرحله کشوری بعد از انجام فرایند داوری و در صورت احراز حد نصاب‌های لازم اعلام خواهد شد.

بخشی‌پور ادامه داد: همچنین مرحله شهرستانی رشته تفسیر این دوره از مسابقات نیز در تاریخ 13 مردادماه با حضور یک هزار و 330 نفر از ثبت‌نام‌شدگان این رشته در خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار شد که در نهایت تعداد 60 نفر حائز حد نصاب لازم برای حضور در مرحله استانی مسابقات شدند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات رشته تفسیر در استان خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور در تاریخ 11 مهرماه سال جاری برگزار  خواهد شد، تصریح کرد: در حفظ پنج جزء، 14 نفر ، حفظ 10 جزء 14 نفر، حفظ 20 جزء 11 نفر، حفظ کل 16 نفر، قرائت تحقیق 17 نفر، قرائت ترتیل 21 نفر، اذان 15 نفر، دعاخوانی 37 نفر و در مجموع 145 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha