کسب ۸ رتبه برتر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله کشور
کد خبر: 3988131
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد:

کسب ۸ رتبه برتر در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله کشور

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دانش‌آموزان استان هشت رتبه برتر کشوری را در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کسب کردند.

کسب 8 رتبه برتر کشور در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 12 مردادماه، گفت: ۲۴ دانش‌آموز استان در مرحله نهایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که به شکل غیر حضوری از 26 تیر ماه تا 6 مردادماه در دو بخش آوایی به میزبانی استان خراسان رضوی و در بخش پژوهشی به میزبانی استان سمنان برگزار شد، شرکت کردند که از این تعداد هشت نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز هر ساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و یادگیری قرآن کریم و تقویت انس دانش‌آموزان با قرآن، سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در مرحله آموزشگاه هفته پایانی آذر ماه (هفته قرآن، عترت و نماز) آغاز و دانش‌آموزان برگزیده در مراحل بعدی شهرستانی، استانی و کشوری با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه علی صالحی نیا از قاین در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم متوسطه اول، موفق به کسب رتبه اول کشور شد، گفت: سید ساجد جلالیان در رشته انشای نماز قاین و فاطمه اکبر زاده در رشته‌ احکام دختران از سرایان موفق به کسب رتبه دوم کشور شدند.

واقعی از کسب رتبه سوم کشور توسط سید حسن سجادی از بیرجند در رشته احکام پسران خبر داد و افزود: دانش‌آموزان محمد مهدی خزاعی در رشته تفسیر قرآن کریم از نهبندان، مرصاد مصطفایی در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم از درمیان و مبینا محمودی در رشته حفظ عمومی از شهرستان بیرجند موفق به کسب رتبه پنجم کشور شدند.

وی یادآور شد: ۷۰ دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در مرحله مقدماتی کشور، به‌صورت غیرحضوری در دو بخش آوایی و پژوهشی شرکت کردند که ۲۴ نفر جواز حضور در مرحله نهایی دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha