عمق‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن نیازمند توجه ویژه دولت آینده است
کد خبر: 3983040
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

عمق‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن نیازمند توجه ویژه دولت آینده است

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ گفت: از دولت آینده می‌خواهیم برای عمق‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن، به اعتبارات و بیمه فعالان قرآنی توجه وافر کند چراکه بدون این تفکر، در همین اوضاع کنونی خواهیم ماند.

عمق‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن، نیازمند انگیزه دادن به فعالان استزهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در مورد آموزش‌های قرآنی نیازمند یک برنامه تدوین شده منظم برای هر مؤسسه به فراخور فراگیرانش هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش در هر حوزه‌ای نیازمند داشتن یک برنامه منظم و پیش‌بینی شده است، افزود: تا زمانی که برنامه مناسب و مختص نیازهای فراگیران و با آسیب‌شناسی حوزه‌های مربوطه نداشته باشیم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند ‌بیان کرد: یکی از مسائل عمده در عدم شکل‌گیری برنامه‌های مناسب و رسیدن دائم به مسئله آموزش قرآن، عدم وجود اعتبار و بودجه مناسب است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان اعتبار خاصی نداشت و در عوض انتظار کارهای بزرگ و تأثیرگذار داشت؛ نمی‌توان گفت چون کار قرآنی است؛ همه موارد باید با خلوص نیت انجام شود؛ کما اینکه این خلوص در مربیان وجود دارد و هر یک گاهی نه تنها دستمزدی دریافت نمی‌کنند بلکه خود نیز هزینه آموزش‌‌ها را پرداخت می‌کنند.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: تا زمانی که نگاه ما به حوزه آموزش قرآن همین نگاه باشد که اعتبارش باید از بخش‌های دیگر کمتر باشد؛ به جایی نخواهیم رسید.

هاونگی یادآور شد: از دولت آینده می‌خواهیم برای عمق‌بخشی به فرآیند آموزش قرآن، به اعتبارات و بیمه فعالان قرآنی توجه وافر کند چراکه بدون این تفکر، در همین اوضاع کنونی خواهیم ماند.

وی بیان کرد: عدم توجه به این حوزه‌ها، ما را از بهره‌گیری دقیق از فعالان قرآنی دور خواهد کرد چراکه تداوم این راه آنان را هر روز بیش از گذشته بی‌انگیزه می‌کند برای راهی که خود با علاقه در آن گام گذاشته‌اند.

انتهای پیام
captcha