طرحی برای رفع مهم‌ترین نیاز آموزشی قرآن در خراسان‌جنوبی / به‌دنبال پرورش معلمان شاخص هستیم
کد خبر: 3981843
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
حسن سلمانی:

طرحی برای رفع مهم‌ترین نیاز آموزشی قرآن در خراسان‌جنوبی / به‌دنبال پرورش معلمان شاخص هستیم

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح تربیت معلم سبک زندگی قرآنی، گفت: امیدواریم با پایان یافتن این دوره ما بتوانیم معلمان زیادی را در حوزه سبک زندگی قرآنی داشته باشیم و این طرح را در سال‌های آینده نیز ادامه دهیم چراکه بحث کادر و تربیت معلم یکی از نیازهای اساسی و مباحث زیرساختی در حوزه آموزش‌های قرآن است.

طرحی برای رفع مهم‌ترین نیاز آموزشی خراسان‌جنوبی / به دنبال پرورش معلمان شاخص هستیمحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: سازمان دارالقرآن الکریم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در چند سال گذشته طرحی را آغاز کرد مبنی بر سبک زندگی قرآنی که در این راستا طرح مفصلی نوشته شد که سه شاخه اصلی داشت.

وی افزود: یک شاخه مربوط به حوزه پژوهش و تألیف کتاب بود در این زمینه سازمان دارالقرآن چهار جلد کتاب تألیف کرد با عنوان فرآیند ارتباط انسان با خداوند، فرآیند ارتباط انسان با قرآن و اهل بیت(ع)، فرآیند ارتباط انسان با جهان، فرآیند ارتباط انسان با انسان و کتاب‌های دیگر در حوزه مبادی و مبانی سبک زندگی قرآنی تألیف شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شاخه دومی که سازمان دارالقرآن به آن پرداخت بحث آموزش سبک زندگی قرآنی بود که خود این بخش آموزش در سه حوزه پیگیری و دنبال شد؛ یک بخش مربوط به کارگاه‌های یک روزه سبک زندگی قرآنی بود و یک بخش مربوط به کارگاه‌های سه روزه سبک زندگی قرآنی بود که این کارگاه‌ها مربوط به اقشار تأثیرگذار هر منطقه است که خود این افراد بتوانند زمینه لازم را برای تأثیرگذاری در حوزه سبک زندگی قرآنی در بین مردم به‌دست آورند و بخش سوم آموزش هم بحث دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی بود.

سلمانی ادامه داد: شاخه سوم و اساسی که سازمان دارالقرآن در حوزه سبک زندگی به آن پرداخت، بحث تربیت کادر و تربیت معلم و مربی سبک زندگی قرآنی بود.

وی با بیان اینکه در استان خراسان‌جنوبی در دو شاخه دوم یعنی هم در بخش آموزش سبک زندگی قرآنی و هم در بحث  تربیت کادر سبک زندگی قرآنی قدم برداشتیم، تصریح کرد: از حدود چهار سال گذشته با حضور اساتید اعزامی از تهران کارگاه‌های یک روزه و سه روزه و دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی را برگزار کردیم که بسیار دوره‌های موفق و تأثیرگذاری بود.

سلمانی با بیان اینکه این دوره‌ها جزء معدود دوره‌هایی بود که بازخورد فوق‌العاده مثبت و اثرگذاری داشت، افزود: در حوزه تربیت کادر یعنی شاخه سوم در واقع ما در یک یا دو سال اخیر تعدادی افراد شاخص را انتخاب کرده و به سازمان دارالقرآن معرفی کردیم؛ این افراد به تهران اعزام شدند و دوره‌های معلمی سبک زندگی قرآنی را گذراندند و بعد از این افراد در مباحث آموزش سبک زندگی قرآنی در سطح استان استفاده شد.

رفع مشکلات زیرساختی آموزش قرآن 

وی ادامه داد: از سال گذشته ما برای اینکه بازدهی بهتری داشته باشیم و بتوانیم معلم بیشتری در حوزه سبک زندگی قرآنی تربیت کنیم، طرحی را با عنوان طرح تربیت معلم سبک زندگی قرآنی با هماهنگی سازمان دارالقرآن آغاز کردیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یعنی به جای اینکه ما افراد بسیار معدودی را که هزینه زیادی به‌دنبال داشت به سازمان دارالقرآن بفرستیم، تصمیم بر این شد که از تعداد افراد بیشتری در همین استان استفاده کنیم و اساتید سبک زندگی قرآنی برای آموزش معلمی قرآن از تهران به مرکز استان اعزام شده و این دوره را برگزار کنند.

سلمانی ادامه داد: این دوره سال گذشته کلید خورد و بیش از 100 نفر برای شرکت در دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی اعلام آمادگی کردند، از بین این افراد حدود 30 نفر پس از انجام مصاحبه و آزمون‌های ورودی مختلف به دوره راه پیدا کردند.

وی افزود: دوره تاکنون دو مرحله را پشت سر گذاشته؛ یعنی مراحل اصلی آن پشت سر گذاشته شده که مربوط به بخش آموزش معلمان و بخش کارورزی بود و مرحله سوم که بخش پایانی است همان آزمون  است که در  دو بخش آزمون‌های کتبی و شفاهی در مرداد و شهریور برگزار می‌شود.

سلمانی ادامه داد: امیدواریم با پایان یافتن این دوره ما بتوانیم معلمان زیادی را در حوزه سبک زندگی قرآنی داشته باشیم و این طرح را در سال‌های آینده نیز ادامه دهیم چراکه بحث کادر و تربیت معلم یکی از نیازهای اساسی و مباحث زیرساختی در حوزه آموزش‌های قرآن است.

وی یادآور شد: بعد از اینکه این معلمان مدارک خود را از سازمان دارالقرآن دریافت کردند با هماهنگی اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند تا دوره‌های آموزش عمومی سبک زندگی قرآنی را برگزار کنند و امیدواریم با انجام این کار و تربیت معلمان شاخص در این زمینه شاهد رشد و توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام
captcha