بررسی پرونده‌های تأسیس و تمدید فعالیت مؤسسات قرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3978720
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

بررسی پرونده‌های تأسیس و تمدید فعالیت مؤسسات قرآن در خراسان‌جنوبی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری مصاحبه برای متقاضیان تأسیس و تمدید فعالیت مؤسسات قرآن و عترت در این استان خبر داد.

پیگیری مصاحبه متقاضیان تاسیس و تمدید مؤسسات قرآن و عترت در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، مرضیه صابری، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: دو متقاضی برای تأسیس مؤسسه در روستای دهک نهبندان و شهر بشرویه و دو متقاضی نیز برای تمدید پروانه فعالیت مؤسسه قرآن و عترت در بیرجند، برای انجام مصاحبه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کردند.

وی با اشاره به روند دریافت مجوز تأسیس مؤسسه، بیان کرد: در وهله اول، متقاضیان مدارک مورد نیاز و مطابق با آیین‌نامه را در سامانه maraakez.ir بارگذاری می‌کنند، پس از بررسی مدارک، جهت بررسی اساسنامه مؤسسه و دانش قرآنی فرد متقاضی، به مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از تأیید فرد در اين مصاحبه، سایر مدارک جهت تأسیس مؤسسه اخذ خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: فعالیت مؤسسات قرآن در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان بسیار مؤثر است و از سوی دیگر با تأسیس مؤسسه و اخذ مجوز می‌توانند از حمایت‌های مالی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha