حل مشکلات قرآنی نیاز به افکار قرآنی دارد
کد خبر: 3971771
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

حل مشکلات قرآنی نیاز به افکار قرآنی دارد

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ گفت: ما برای حل مسائل جامعه قرآنی به فکری نیاز داریم که این فضا را درک کرده باشند در حالی که گاهی از افرادی در این حوزه صاحب نظرند، سؤال و ایده‌ای گرفته نمی‌شود.

حل مشکلات قرآنی نیاز به افکار قرآنی دارند/ ضرورت تشکیل مجمع فعالانزهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: فعالان قرآنی استان، افراد با استعداد و باتجربه‌ای هستند که سال‌ها در عرصه‌های قرآنی زبانزد کشور بوده‌اند.

وی افزود: با تمام این استعدادها، گاه این افراد مجالی برای معرفی ندارند چراکه حتی برای دیده شدن جایگاهی نمی‌یابند؛ به مسابقات بین‌المللی معرفی نمی‌شوند و جایی برای کار ندارند.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: مشکل اینجاست که یک مجمع سازماندهی ‌شده برای بهره‌گیری از توان این فعالان قرآنی وجود ندارد که بتوان برای برگزاری منظم و حساب شده برنامه‌های قرآنی روی آن حساب کرد.

هاونگی ادامه داد: زندگی در شرایط کرونایی ما را با الزاماتی آشنا کرد که تاکنون به آن توجه نکرده بودیم. بنابراین، الزامات برگزاری مجازی فعالیت‌های قرآنی در رأس قرار گرفت و این امر ما را با یک مزیت آشنا کرد که تاکنون حتی به آن فکر نکرده بودیم.

وی افزود: شاید شرایطی بحرانی مانند کرونا لازم است تا فعالان قرآنی دوباره مورد توجه قرار گیرند، چراکه ما تا زمانی که در شرایط خاص قرار نگیریم، روی داشته‌های خود حساب نمی‌کنیم.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: فعالان قرآنی که در این سال‌ها در عرصه‌های ملی و بین‌الملی فعالیت کرده‌اند، بهتر از هر فردی می‌دانند که این عرصه به چه چیز نیاز دارد و باید از چه اموری حذر کرد.

هاونگی ادامه داد: مشکلات جامعه قرآنی گاهی آنقدر واضح است که تنها با تشکیل یک مجمع و هم‌اندیشی می‌توان این مشکلات را حل کرد، اما انگار این امر هنوز ناشناخته است.

وی افزود: فکر فعالان قرآنی و اندیشه آنان و هم‌اندیشی سالانه و حتی ماهانه برای حل مشکلات کاری است که می‌توان انجام داد، اما گاهی جلسات بدون اظهارنظر از فعالان قرآنی صورت می‌گیرد.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: ما برای حل مسائل جامعه قرآنی به فکری نیاز داریم که این فضا را درک کرده باشند در حالی که گاهی از افرادی در این حوزه صاحب نظرند، سؤال و ایده‌ای گرفته نمی‌شود.

هاونگی یادآور شد: صاحب‌نظران این عرصه گاهی به گوشه رانده شده و نظرخواهی از آنان نمی‌شود در حالی که گاهی با یک نظر یا ایده مشکلات بسیاری حل می‌شود.

انتهای پیام
captcha