تجلیل از ۸ برگزیده جشنواره قرآنی «هدهد» در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
کد خبر: 3970493
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

تجلیل از ۸ برگزیده جشنواره قرآنی «هدهد» در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

طی مراسمی در محفل انس با قرآن کریم که در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد وزارت بهداشت(نکوداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) تجلیل شد.

تجلیل از ۸ برگزیده جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از سایت مفدا بیرجند، طی مراسمی در محفل انس با قرآن کریم که 19 اردیبهشت‌ماه در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، از برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد وزارت بهداشت(نکوداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محمدولی عارفی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، 19 اردیبهشت‌ماه در این مراسم با بیان اینکه قرآن کتابی کامل و جامع است که تمام نیازهای بشر را شامل می‌شود، گفت: قرآن مجید اصلی‏‌ترین منبع آموزه‏‌های اسلامی، منشور جهانی اسلام و کتاب نور و هدایت است.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا، افزود: در ایام شیوع بیماری کادر درمان، دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف مقابله با این بیماری درخشیدند و حماسه آنها هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و همه مردم به این عزیزان افتخار می‌کنند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه تربیت و ارتقای سطح توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه است، گفت: دانشگاه با انجام اقدامات فرهنگی فعال و پویا است و همین ماهیت فعالیت‌های فرهنگی است که دانشگاه‌ها را از سایر سازمان‌ها متفاوت کرده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در عرصه‌های مختلف، افزود: دستاوردهای ارزشمند کاروان قرآنی دانشگاه در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت را به برگزیدگان آن تبریک می‌گویم و امیدوارم در سال جاری نیز شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های دانشگاهیان در جشنواره‌هایی این چنینی باشیم.

تجلیل از ۸ برگزیده جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

عباس جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نقش خودجوش دانشجویان در گروه‌های جهادی و طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: معاونت فرهنگی و دانشجویی با مشارکت حداکثری دانشجویان در هر کجا که احساس نیاز شد پای کار بوده  و به‌منظور حفظ آرامش روانی و بالا بردن سطح آگاهی‌های جامعه در شرایط سخت شیوع بیماری، برگزاری پنج وبینار بزرگ کشوری با مشارکت وزارت بهداشت در موضوعات مختلف از اقدامات ارزشمند معاونت فرهنگی و دانشجویی در این مدت بوده است.

وی با اشاره به جشنواره‌های قرآنی وزارت بهداشت، گفت: در چند سال اخیر شاهد رشد شرکت‌کنندگان در این جشنواره‌ها بوده‌ایم به‌طوری که در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت نسبت به جشنواره گذشته، 155 درصد از نظر تعداد شرکت‌کنندگان رشد داشته‌ایم.

جوادی یادآور شد: در این جشنواره 536 نفر در بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، فن‌آوری، ادبی، هنری و ویژه شرکت کردند که از این تعداد 136 نفر در مرحله دانشگاهی و هشت نفر در مرحله کشوری عنوان برتر را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha