اثر شهادت سردار سلیمانی طومار آمریکا و اسرائیل را در هم پیچید
کد خبر: 3969785
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
فعال اجتماعی کشور پاکستان:

اثر شهادت سردار سلیمانی طومار آمریکا و اسرائیل را در هم پیچید

یک استاد دانشگاه و از فعالان اجتماعی کشور پاکستان گفت: اثر شهادت سردار سلیمانی مانند اعجار الهی در صحرای طبس، طومار آمریکا و اسرائیل را در هم پیچیده است‌.

اثر شهادت سردار سلیمانی، طومار آمریکا و اسراییل را در هم پیچیده استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابوتراب، استاد دانشگاه و از فعالان اجتماعی کشور پاکستان در همایش بین‌المللی «شکست شیطان بزرگ؛ از صحرای طبس تا سرزمین قدس شریف» اظهار کرد: آمریکایی‌ها سه هدف را در صحرای طبس دنبال می‌کردند که یکی از آن‌ها این بود که ۵۳ گروگان خود را آزاد کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در آن زمان خود را ابرقدرت و تنها قدرت تصور می‌کردند و به همین دلیل نام این عملیات را پنجه عقاب گذاشتند.

این فعال اجتماعی بیان کرد: هدف دوم این بود که منافقانی که با انقلاب مخالف بودند به بهانه‌های مختلف و نام‌های مختلف برای آمریکا کار می‌کردند و به سهم خود کارهایی برای اخلال و ایجاد مشکلات در گسترش اثرات انقلاب اسلامی داشتند و افکار را انحراف داده و جلوی پیشرفت و ترقی ایران را می‌گرفتند که آمریکایی‌ها برای اعتمادسازی منافقان و گماشته‌های خود نیز این کار را کردند.

ابوتراب ادامه داد: هدف سوم این بود که آمریکایی‌‌ها قصد داشتند با این عملیات به نیروهای انقلابی لطمه جبران‌ناپذیری بزنند و آنان را به چالش بکشانند.

وی تصریح کرد: اما با وجود این هدف‌ها آمریکایی‌ها که با هشت فروند هواپیما و شش بالگرد به طبس می‌آیند شکست خورده و آن افتضاح ایجاد شد و گمان و زعم آنان به هم ریخت و این یکی پیروزی بسیار بزرگ بود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بعد از شهادت سردار دل‌ها دیدید که در دنیا آوازه این شهادت پیچید و افرادی که در خواب بودند بیدار شدند و این شهادت حال و هوای دهه ۶۰ ایران را در دل‌ها زنده کرد؛ در حادثه طبس نیز با این پیروزی و لطف الهی که شامل حال مسلمانان شد، انقلاب اسلامی به یک پیروزی و موفقیت سازنده رسید.

ابوتراب ادامه داد: واقعه طبس و شکست ابرهه زمان در تاریخ ما امر کوچکی نبود و پیروزی گرانسنگ و قابل ملاحظه‌ای بود که باید هر سال با شأن و ابهت خاصی این واقعه در سراسر جهان گرامی داشته شود.

وی با تأکید بر ارزش دادن به این واقعه، افزود: این واقعه یک الگو برای جوانان و کشورهای دیگر است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: واژه خاورمیانه در سال ۱۹۰۲ نخستین بار توسط یک آمریکایی برای توصیف منطقه خاورمیانه به خاور دور و نزدیک به کار رفت که اهمیت خاصی به دلایل مختلف پیدا کرد. منطقه خاورمیانه از ابتدای تاریخ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و مورد توجه قدرت‌ها بود و به‌طور خاص باتوجه به منابع نفتی هدف استثمار بوده است.

وی تصریح کرد: برای هر قدرتی که ادعای قدرت اول و بازیگر اصلی در جهان را داشت، این منطقه حائز اهمیت بود و ابرقدرت‌‌ها برای کنترل منابع اقتصادی جهان دست روی این منطقه می‌گذاشتند و آمریکا نیز به‌دنبال تصاحب این منطقه برآمد.

ابوتراب با بیان اینکه قدرت‌های جهان بر روی خاورمیانه تمرکز بسیاری دارند و تلاش می‌کنند بر آن تسلط پیدا کنند، اظهار کرد: خاورمیانه شاهراه آفریقا، آسیا و اروپا بوده و بزرگترین منابع اقتصادی نفت را دارد، لذا آمریکا به‌دنبال تصرف این منطقه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خاورمیانه دارای خلیج فارس است و منابع نفتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است به همین دلیل آمریکا به دنبال این منابع است.

ابوتراب بیان کرد: همان‌گونه که سلامتی بدن مشروط به سلامتی قلب است؛ خاورمیانه نیز که قلب جهان است باید بدون تصرف استثماری باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، تصریح کرد: این حمله به‌دلیل تصرف منابع عظیم نفت و گاز بود که امروز به مدد جوان‌های عراقی این توطئه خنثی شده است و با تشکیل حشدالشعبی، گروهک داعش که زاییده آمریکا بود، متلاشی شد و این‌گونه آمریکا در عراق هم شکست خورد و اکنون در حال احتضار و اخراج از عراق است.

وی با بیان اینکه پیروزی با حق است و آمریکا و اسرائیل محکوم به شکست هستند، اظهار کرد: در فلسطین هم، مثلا طرح صلح ترامپی، نتوانست امنیت اسرائیل را تضمین کند، بلکه امروز رژیم اشغالگر از همه زمان‌ها ضعیف‌تر شده و رو به فروپاشی داخلی و نابودی است.

انتهای پیام
captcha