مؤسسات قرآن درمانگری معنوی را در ماه رمضان به جامعه القا کنند
کد خبر: 3965623
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

مؤسسات قرآن درمانگری معنوی را در ماه رمضان به جامعه القا کنند

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند با تأکید بر استفاده از ظرفیت مؤسسات قرآن به‌ویژه در ماه رمضان، گفت: حقیقت این است که دست مؤسسات بسته و خالی بوده و از طرفی با شیوع کرونا هزینه‌های بسیاری را متحمل شده و ضرر کرده‌اند، اما ایده‌پردازی‌های نو را هیچ‌گاه از یاد نبرده‌اند تا بتوانند راه‌های درمانگری معنوی قرآن را به جامعه برسانند.

بگذاریم مؤسسات قرآنی درمانگری معنوی را در ماه رمضان به جامعه القا کنندمهدی کشتگر، عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ماه رمضان آمده تا با قرارگیری در حال و هوای آن، روح خود را صیغل داده و کاری برای روح غرق شده در دنیای شلوغی‌ها کنیم.

وی افزود: گاهی لازم به تلنگری هستیم تا قرآن را از طاقچه مغزمان بیرون آورده و کمی در آن تأمل کنیم که ماه رمضان فرصتی برای این اقدام ارزشمند روحی است.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند بیان کرد: در این میان مؤسسات قرآن که یک سالی است به‌دلیل شیوع کرونا فعالیت‌های اثربخش حضوری آنان به تعطیلی کشیده شده است، در فضای مجازی با ایده‌پردازی‌هایی که مختص ماه خداست، سعی در بهره‌گیری بیشتر از این ماه دارند.

کشتگر ادامه داد: حقیقت این است که دست مؤسسات بسته و خالی بوده و از طرفی با شیوع کرونا هزینه‌های بسیاری را متحمل شده و ضرر کرده‌اند، اما ایده‌پردازی‌های نو را هیچ‌گاه از یاد نبرده‌اند تا بتوانند راه‌های درمانگری معنوی قرآن را به جامعه برسانند.

وی بیان کرد: فضای مجازی نیاز به ایده‌های نو دارد چراکه در این فضا همه چیز در حال دگرکونی و تغییر است و مؤسسات قرآن برای ارائه محتواهای قرآنی چاره‌ای جز قالب‌سازی آن با نیازهای روز ندارند.

کشتگر ادامه داد: از کودکی به‌گونه‌ای به ما القا شده که قرآن تنها برای مجالس عزاداری و ختم است در حالی که ماه رمضان هر سال به ما می‌آ‌موزد که قرآن برای جاری شدن در متن زندگی ماست و فعالان قرآنی باید این مفهوم را به جامعه القا کنند.

عضو هیئت مدیره مؤسسه تسنیم ذکر بیرجند بیان کرد: در این میان رسالت مؤسسات قرآن سنگین‌تر از قبل می‌شود، چراکه باید در ماه رمضان بیشتر کار کنند و این در فضای کرونا نیازمند جذب ایده‌های نو از افرادی است که سال‌ها در فضای قرآنی کار کرده و آسیب‌ها را شناسایی کرده‌اند.

مؤسسات قرآنی بهترین ملجأ برای درمانگری معنوی هستند

کشتگر با بین اینکه فضای مجازی نیازمند نو بودن محتواها بر اساس نیازهای روز و مخاطب است، تصریح کرد: در حقیقت در این سال‌ها هیچ‌گاه از فعالان قرآنی برای درمان معنوی جامعه به خصوص در ماه رمضان بهره برده نشده است.

وی اظهار کرد: تشکیل شورای مشورتی در سطح مؤسسات و همچنین در سطح دستگاه‌های متولی قرآن در نظم‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و نظام‌بخشی آن برای اثربخشی بهتر در جامعه کمک بسیاری خواهد کرد.

کشتگر یادآور شد: مؤسسات قرآن بهترین ملجأ برای درمانگری معنوی هستند، چراکه افرادی را در دل خود دارند که سال‌ها با این محیط کار کرده‌اند؛ تنها از ظرفیت آنان به درستی استفاده نشده است که بهتر است اکنون که فضای مجازی جزء جدایی‌ناپذیر آموزش شده، از این ایده‌ها و پتانسیل بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha