آغاز نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از 8 اردیبهشت‌ماه
کد خبر: 3964382
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

آغاز نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از 8 اردیبهشت‌ماه

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان که مقرر بود در 13 تا 15 اسفندماه سال 99 برگزار شود، اکنون 8 تا 10 اردیبهشت همزمان با ایام میلاد امام حسن(ع) به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت طی روزهای 8 تا 10 اردیبهشتمرضیه صابری، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان طی روزهای 8، 9 و 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون مقرر بود در 13 تا 15 اسفندماه سال 99 برگزار شود اما با توجه به شرایط به تعویق افتاد، افزود: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن در دو رشته، حفظ قرآن کریم در ۹ رشته و معارف اهل بیت(ع) در سه رشته همزمان با ایام میلاد امام حسن(ع) به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این آزمون 120 هزار نفر در کشور ثبت‌ نام کردند که از این تعداد، سه هزار و 700 نفر از خراسان‌جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه قرآن‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه guranedu.ir از اطلاعات آزمون با خبر شوند، افزود: همچنین دوم اردیبهشت‌ماه امسال آزمون آزمایشی از داوطلبان گرفته خواهد شد.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: حد نصاب قبولی در آزمون برای اعطای گواهینامه نمره 75 است و گواهینامه پایان دوره مخصوص این افراد است.

انتهای پیام
captcha