اجرای ۱۰ طرح رمضانی با اولویت رفع آسیب‌های کرونا در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3963582
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

اجرای ۱۰ طرح رمضانی با اولویت رفع آسیب‌های کرونا در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع ۱۰ طرح ویژه ماه مبارک رمضان با اولویت رفع آسیب‌های ناشی از کرونا در هیئت‌ها و تشکل‌‌های دینی استان اجرایی می‌شود که در این راستا از ظرفیت متخصصان حوزه دین استفاده شده است.

اجرای ۱۰ طرح رمضانی با اولویت رفع آسیب‌های کرونا / از توان متخصصان دینی برای طرح‌ریزی استفاده کردیمحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: امسال برنامه‌های ماه مبارک رمضان متناسب با ایام شیوع کرونا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر برنامه‌ای از رمضان، افزود: طرح همدلی در طی این ماه در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: محوریت این طرح که با مرکزیت مساجد برگزار می‌شود، این‌گونه است که افراد و فعالان محله، مشکلات منطقه خود و مسائل هم محله‌ای‌ها را شناسایی و در راستای رفع آن تلاش می‌کنند و این به برکت ماه مبارک رمضان است.

رضایی ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که در راستای این طرح انجام می‌گیرد، ضدعفونی کردن محلات به همت جوانان همان محل است که این امر از الزامات دوران شیوع کرونا است.

وی افزود: در این طرح بسته‌های معیشتی در محلات مختلف به همت فعالان مسجدی و خیران تهیه شده و با شناسایی نیازمندان همان محل بین آنان توزیع می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از طرح‌های اجرایی دیگر در ماه رمضان، طرح حبیب است که در این طرح، برای اولین بار در استان نوع دیگری از نیازمندی پرداخته می‌شود و جوانان مؤمن و مسجدی به سراغ افراد مسن که فرزندان آنان در استان نیستند، رفته و نیازهای آنان که گاهی کوچک است مانند خریدهای روزانه انجام می‌دهند تا در شرایط کرونا از منزل خارج نشوند.

رضایی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌ها طرح طبیب دوار بوده که نام آن از ویژگی‌های حضرت رسول(ص) گرفته شده است؛ در این طرح با تأسی از زندگی پیامبر خاتم(ص) افراد مؤمن به‌صورت چهره به چهره با افراد گفت‌وگو کرده و مشکلات را مرتفع می‌کنند.

وی افزود: طرح مواسات خانوادگی، طرح قربانی و طرح قرآن زنده است در راستای تبیین مفاهیم آیات، از دیگر طرح‌هایی است که قرار است هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی آن‌ها را اجرا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در تمام این طرح‌ها آسیب‌شناسی در دوران کرونا مدنظر است، تصریح کرد: در مجموع ۱۰ طرح ویژه ماه مبارک رمضان در هیئت‌ها و تشکل‌‌های دینی استان اجرایی می‌شود.

رضایی یادآور شد: این اداره‌کل سعی کرده برای کاهش اثرات و آسیب‌های کرونا در جامعه طرح‌هایی را در بازه ماه مبارک رمضان آماده کند و در این راستا از ظرفیت متخصصان حوزه دین استفاده شده است.

وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی همواره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با طرح، نظر و فکر متخصصان دینی پیشتاز بوده‌اند که امسال نیز از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha