لزوم افزایش تعاملات بین‌المللی در حوزه قرآن / نظرخواهی از فعالان قرآنی را از یاد نبریم
کد خبر: 3962521
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
یک داور مسابقات قرآن تأکید کرد:

لزوم افزایش تعاملات بین‌المللی در حوزه قرآن / نظرخواهی از فعالان قرآنی را از یاد نبریم

یک داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: تدوین برنامه‌ای جامع و متناسب با شرایط زمان برای تعاملات قرآنی با کشورهای همسایه می‌تواند بسیار راهگشا باشد‌ که در این راستا باید از ظرفیت فکری فعالان قرآنی که بیشتر با فضای فکری و فرهنگی قرآن آشنا هستند، در تدوین سند بهره برد.

افرایش تعاملات بین‌المللی قرآن / نظرخواهی از فعالان قرآنی را از یاد نبریم

مطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جایگاه و استعدادهای قرآنی استان در حدی است که می‌تواند در جایگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی افزود: گاهی کم‌بینی استعدادها و نادیده گرفتن آن‌ها باعث محدود کردن آن‌ها به سطح استانی می‌شود و نمی‌گذارند در مقطع بین‌الملل بروز پیدا کنند.

این فعال قرآنی بیان کرد: مسئولان قرآنی باید با شناسایی ملجأ بین‌المللی در کشورهای همسایه راه را برای بروز استعدادها فراهم کنند؛ حتی می‌توان زمینه برگزاری مسابقات قرآن با کشورهای همسایه را در خراسان‌جنوبی فراهم کرد.

خراشادی‌زاده اظهار کرد: تدوین برنامه‌ای جامع و متناسب با شرایط زمان برای تعاملات قرآنی با کشورهای همسایه می‌تواند بسیار راهگشا باشد‌ که در این راستا باید از ظرفیت فکری فعالان قرآنی که بیشتر با فضای فکری و فرهنگی قرآن آشنا هستند، در تدوین سند بهره برد.

وی افزود: اکنون دنیای تعامل است و ظرفیت‌های قرآنی نباید از این مسير جا بماند و برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی چاره‌‌‌ای جز تعامل نظام‌مند و براساس یک سند تنطیم شده نداریم، چراکه تنها راه معرفی فعالان قرآنی که گاهی مغفول مانده‌اند در شرایط کنونی همین امر است.

تدوین سندی در دانشگاه‌های دنیا برای معرفی دانشجویان نخبه قرآنی 

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: بحث دیگر تدوین سندی در سطح دانشگاه‌های دنیا برای معرفی دانشجویان نخبه قرآنی است تا از رهگذر مجامع علمی به معرفی نخبگان قرآنی در کنار نخبگان علمی بپردازیم.

خراشادی‌زاده یادآور شد: برای این بحث نیز باید از نخبگان علمی دانشگاهی و اساتید قرآنی بهره گرفت تا نظرات خود را ارائه کنند.

وی بیان کرد: علت اینکه نتوانستیم هنوز با کشورهای دیگر به‌گونه‌ای مطلوب، ارتباط قرآنی در حوزه برگزاری مسابقات و پژوهش‌های قرآنی داشته باشیم این است که از افرادی که با چالش‌های این حوزه آشنا هستند مشورت نمی‌گیریم؛ حتی شورای مشورتی نداریم.

خراشادی‌زاده تصریح کرد: مسئله این است که اگر مسئولان در این زمینه‌ها و افزایش فعالیت‌ها از فعالان این عرصه کمک بگیرند، برنامه‌ها نظام‌مند شده و روی همان مباحثی که نیاز است تمرکز می‌شود و از مواردی که گاهی نیاز نیست به آن پرداخته شود، خودداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha