گفتمان‌سازی قرآنی با استفاده از ظرفیت سخنرانان حاکم شود
کد خبر: 3956696
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
مدیرکل ساختار‌های تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن:

گفتمان‌سازی قرآنی با استفاده از ظرفیت سخنرانان حاکم شود

مدیرکل ساختار‌های تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن کشور گفت: با استفاده از ظرفیت سخنرانان و افراد تأثیرگذار جامعه، گفتمان قرآن می‌تواند بر جامعه حاکم شود.

گفتمان‌سازی قرآنی با استفاده از ظرفیت سخنرانان حاکم شود / ضرورت راه‌اندازی نهضت تولید محتوا و هدایتگریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام صادق عیدی، مدیرکل ساختار‌های تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن و مدیر کارگروه قرآن و عترت بنیاد هدایت، 9 اسفندماه در دومین نشست شبکه امامت منطقه‌ای خراسان‌جنوبی که در محل هیئت سادات الحسینی فاطمیه(س) شهرستان بشرویه برگزار شد، ضمن تشریح طرح نورالثقلین، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و باید با همت و تلاش جهادی شبکه امامت و نخبگان قرآنی جامعه و به خدمت گرفتن ظرفیت‌های مردمی بتوانیم زمینه ساری و جاری شدن قرآن در زندگی مردم را فراهم کنیم، چراکه راه اصلاح جامعه قرآنی شدن جامعه است.

وی، مردمی بودن اعتمادسازی در بین مردم را یکی از مراحل حضور در بین مردم دانسته و افزود: برای اینکه امام محله در بین مردم حاضر شود اول باید به اعتمادسازی در بین مردم بپردازد و خدمتی به آن‌ها کند و این باعث خواهد شد که مردم ما را بپذیرند.

عیدی با تأکید بر نهضت بودن برنامه تربیت قرآنی نور الثقلین، گفت: این به آن معناست که این حرکت تربیتی از حیطه این یا آن ارگان و سازمان دولتی یا حکومتی خارج است و یک حرکت کاملاً مردمی و خودجوش با هدایت رهبران اجتماعی برخاسته از دل مردم که بر مبانی محتوایی تسلط دارند، به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مساجد ما باید پررونق شود، بیان کرد: هر مسجدی در کوچه‌های محله خود باید یک جلسه قرآنی تشکیل دهد و این باعث خواهد شد که افراد شرکت‌کننده در مساجد زیاد شده و به ‌مرور زمان با قرآن آشنا شوند.

مدیرکل ساختار‌های تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن کشور، نقش سازمان تبلیغات اسلامی در طرح نورالثقلین را راه‌اندازی حرکت از طریق تربیت نیرو، مهارت‌آموزی، تولید محتوا و نقش هدایتگری دانست و یادآور شد: اصل بر خودکفایی و خودگردانی این نهضت است که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محقق می‌شود، لذا این سازمان پس از همراهی کردن حرکت و راه‌اندازی آن، از محافل خارج می‌شود تا حرکت به‌ صورت کاملاً مردمی ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha