بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در کشور حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3955680
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:

بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در کشور حافظ قرآن شدند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون بیش از سه هزار و 200 حافظ کل و بیش از پنج میلیون دانش‌آموز حافظ جزء 30 و حفظ 5 جزء قرآن داریم، ضمن اینکه سال قبل بیش از دو میلیون دانش‌آموز در مسابقه حفظ جزء 30 شرکت کردند.

بیش از 5 میلیون دانش‌آموز در کشور حافظ قرآن شدندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، شب گذشته، چهارم اسفندماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تدین و فرهنگ مردم خراسان‌جنوبی در کشور زبانزد است، اظهار کرد: اولین مسئولیت تعریف شده فرهنگی در آموزش و پرورش در حوزه توسعه و ترویج فرهنگی، اقامه نماز، قرآن و عترت است که برای هر کدام از این سه موضوع یک بسته‌ای تعریف و اولویتی گذاشته شد که در همین راستا سه راهبرد مهم در حوزه پرورشی و فرهنگی برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در حوزه پرورشی و فرهنگی در سطح کشور رتبه اول را دارد، تصریح کرد: امروز با توجه به حجم هجمه‌ای که دشمن در بعد فرهنگی به کشور وارد می‌کند، مأموریت و مسئولیت آموزش و پرورش سنگین‌تر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه قرآن تأکید بر روی حفظ قرآن است و در این راستا تاکنون موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کردیم.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از سه هزار و 200 حافظ کل و بیش از پنج میلیون دانش‌آموز حافظ جزء 30 و حفظ 5 جزء قرآن داریم، ضمن اینکه سال قبل بیش از دو میلیون دانش‌آموز در مسابقه حفظ جزء 30 شرکت کردند.

کاظمی با بیان اینکه در اقامه نماز بر روی آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی تأکید شده است، تصریح کرد: همچنین برای جریان‌سازی امر نماز در مدارس اجلاسیه‌های نماز برنامه‌ریزی و برگزار شده است، علاوه بر اینها طرح پیوند مدرسه و مسجد را نیز دنبال می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های خوبی طی سال‌های اخیر شکل گرفت، افزود: تاکنون 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه با 40 هزار شهید شاخص برگزار شده است.

کاظمی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در راستای توسعه و ترویج عفاف و حجاب، گفت: در زمینه شناختی و تبلیغ و ترویج و پاسخگویی به شبهات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به‌زودی سه اپلیکشن بسیار جامع در زمینه حجاب در شبکه شاد بارگذاری می‌شود که به فلسفه حجاب می‌پردازند، اظهار کرد: بخشی از این اپلیکیشن در مورد تردیدهای من در مورد حجاب و بخشی نیز برای کودکان ابتدایی طراحی شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال جاری اردوهای راهیان نور را نیز با اذعان به اینکه هیچ چیز جای تربیت حضوری را نمی‌گیرد به‌صورت مجازی برگزار کردیم، گفت: تا امروز بیش از چهار میلیون نفر در سطح کشور در این اردوی مجازی حضور یافته‌اند و این در حالی است که به‌صورت حضوری حدود 350 هزار نفر حضور پیدا می‌کردند.

کاظمی گفت: باید دانش‌آموزان را با حضور در تشکل‌های دانش‌آموزی و نقش‌پذیری به سمت تقویت فعالیت‌های تربیتی دینی و ارزشی و انقلابی و ولایی هدایت کنیم.

به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری در مفاهیم تربیت اسلامی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: نهاد امور تربیتی، نهالی است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان‌ساز امام خمینی(ره)، توسط شهیدان رجایی و باهنر در گستره آموزش ‌و پرورش کشور کاشته شد.

وی با بیان اینکه امروز برکات معنوی این نهاد مقدس، بوستان‌های عشق و ایثار را شور و شعور بخشیده است، تصریح کرد: هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، فرصت مناسبی است تا آموزش‌ و پرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را مورد بررسی قرار داده و گفتمان سند تحول بنیادین را که رویکرد اصلی آن تربیتی و فرهنگی به‌ویژه تربیت انسان شایسته بر اساس آموزه‌های قرآن و دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است، برنامه محوری خود قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: رسیدن به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت اسلامی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی زیر نظام تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی که اصلی‌ترین زیر نظام در تحول آموزش‌ و پرورش است، مورد توجه جدی خادمان نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: معاونت پرورشی و فرهنگی استان بر آن است تا از طریق هم‌افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول را به زیور فضایل اخلاقی، قانون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، عدالت‌گستری و نهادینه کردن بیش ‌از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان متربیان و آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی‌مان را سیراب کند.

انتهای پیام
captcha