هیات اندیشه‌ورز؛ اتاق فکر شناخت معرفت برای دانش‌آموزان
کد خبر: 3922566
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی تاکید کرد:

هیات اندیشه‌ورز؛ اتاق فکر شناخت معرفت برای دانش‌آموزان

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هیات اندیشه‌ورز نماز، اتاق فکر شناخت معرفت برای دانش‌آموزان است، گفت: در قالب تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مدارس، هر دانش‌آموز لازم است روش درست خواندن نماز و مقدمات آن را فراگیرد و هر مدیر مدرسه لازم است در یک دوره آموزش مهارت‌های جذب نسل نو به نماز شرکت کند.

نقش دعا و نیایش در مدارس پررنگ می‌شودحجت‌الاسلام و المسلمین حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آموزش و پرورش با همکاری ستاد اقامه نماز فعالیت‌هایی را در راستای ترویج فرهنگ نماز در حال اجرا دارد.

وی افزود: تشکیل هیات اندیشه ورز در مدارس استان برای ترویج این فرهنگ با تاکید بر اصولی در سال تحصیلی جاری از جمله برنامه‌هاست.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: در قالب این طرح هر دانش‌آموز لازم است روش درست خواندن نماز و مقدمات آن را فراگیرد و هر مدیر مدرسه لازم است در یک دوره آموزش مهارت‌های جذب نسل نو به نماز شرکت کند.

کمیلی ادامه داد: براساس این طرح و توافق، در هر مدرسه باید نماز جماعت برگزار شود و باید یک روحانی برای اقامه نماز جماعت حضور پیدا کند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که نماز با کمک اولیا و مدیران اجرایی مدارس به نحو احسن اقامه و معارف آن برای دانش آموزان بازگو شود‌.

وی بیان کرد: اشاعه فرهنگ نماز از ضروریات است که باید آن را در مدارس به صورت پایه‌ای آغاز کنیم و برای این کار نیازمند حمایت و توجه همه جانبه هستیم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که لحظات ناب دعا و نیایش را برای دانش‌آموزان مهم جلوه دهیم تا در کنار درس به این موضوعات توجه خاص داشته باشند.

کمیلی ادامه داد: دانش‌آموزان باید بدانند که تمام زحماتشان از طریق کمک خواستن از خداوند و نیایش نتیجه بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز در طول سال مسابقه‌هایی برای جذب بیشتر افراد به فرهنگ و معارف نماز برگزار می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی یادآور شد: برگزاری اجلاس سراسری نماز، اجرای طرح‌های مختلف در مساجد و برگزاری اجلاس دانش‌آموزی نماز از جمله برنامه‌های اجرا شده است که در طول سال جاری نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha