رهبر انصارالله یمن: کشورهای اسلامی گام‌های عملی برای توقف تجاوز به غزه بردارند
کد خبر: 4204046
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

رهبر انصارالله یمن: کشورهای اسلامی گام‌های عملی برای توقف تجاوز به غزه بردارند

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: محکومیت برخی کشورهای اسلامی ناکافی است؛ این کشورها باید گام‌های عملی برای کمک به توقف تجاوز به غزه بردارند. مواضع عربی و اسلامی همچنان ضعیف است و به صدور بیانیه بدون انجام هیچ اقدام عملی محدود شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: به استثنای آمریکا و انگلیس، تمام کشورهای جهان خواهان توقف جنگ در غزه هستند. افکار عمومی در آمریکا و انگلیس از دولت‌های خود می‌خواهند که برای توقف تجاوز به غزه فشار بیاورند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: در میان اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها ناامیدی وجود دارد که به اهداف خود در غزه دست نیافته‌اند؛ دشمن در غزه نسل‌کشی به راه انداخته است تا ناکامی خود را در دستیابی به اهدافش جبران کند. آنها می‌خواهند از موضوع آتش بس موقت در ماه رمضان برای دور زدن توقف کامل تجاوز استفاده کنند.

وی افزود: محکومیت برخی کشورهای اسلامی ناکافی است؛ این کشورها باید گام‌های عملی برای کمک به توقف تجاوز به غزه بردارند. مواضع عربی و اسلامی همچنان ضعیف است و به صدور بیانیه بدون انجام هیچ اقدام عملی محدود شده است. آن‌ها حتی زمانی که از عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از نوار غزه سخن می‌گویند به صورت منفی موضع‌گیری می‌کنند. 

الحوثی تأکید کرد:  آمریکا و اسرائیل با توجه به وحشی‌گری‌ها در نوار غزه خطری برای تمام امت ما به شمار می‌روند. در رویکرد آن‌ها هیچ گرایشی به سمت صلح واقعی با هیچ کشور عربی وجود ندارد. نقشه کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل در قبال کشورهایی که دست به عادی سازی روابط با تل آویو زده‌اند در واقع کنترل این کشورها است.

 رهبر انصارالله گفت: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند ساختار جمعیتی برخی از این کشورها را در چارچوب یک برنامه گسترده برای به دست گرفتن کنترل آن‌ها تغییر دهند. ملت‌ها باید حتی در سطح تحریم کالاهای صهیونیستی و آمریکایی وارد عمل شوند. اگر مقاومت در فلسطین و لبنان نبود دشمن خسارات گسترده‌ای به امت ما وارد می‌آورد.

حزب‌الله لبنان با فعالیت‌های منحصر به فرد و تأثیرگذار خود به صورت مستقیم با دشمن وارد درگیری شده است. مقاومت اسلامی عراق نیز دشمن صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد و امید است این عملیات افزایش پیدا کند. نیروهای یمنی ۹۶ عملیات با استفاده از ۴۰۳ موشک بالستیک و پهپادها علیه ۶۱ کشتی انجام دادند. ۳۲ عملیات با موشک بالستیک نیز علیه اهدافی در فلسطین اشغالی انجام شده است.ما در عملیات خود از سلاح‌های جدیدی استفاده می‌کنیم که دشمن را غافلگیر می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha