اقدامات تحقیقاتی مبتنی بر نیاز روز همواره مورد تأکید جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4160699
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

اقدامات تحقیقاتی مبتنی بر نیاز روز همواره مورد تأکید جهاددانشگاهی است

استاندار خراسان‌جنوبی در پیامی به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی گفت: مرور عملکرد جهاددانشگاهی در بحث دستیابی به فناوری‌های حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادین، تجاری‌سازی علوم، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مبتنی بر نیاز روز و به فراخور شرایط نشان می‌دهد الگوسازی و حرکت‌‌آفرینی همواره در این نهاد مورد تأکید بوده است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد  قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«به نام خدای دانا و توانا

«مسئولیت جهاددانشگاهی،‌ بالاتر از آن چیزی است که حتی به‌عنوان وظیفه جهاددانشگاهی ـ یعنی تحقیقات و کار فرهنگی ـ معین شده است.» رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

شانزدهم مردادماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است، نهادی که در بیش از چهار دهه فعالیت، پیشرفت‌های علمی و توفیقات فراوانی در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و سایر موارد داشته و دارد که هر کدام به نوبه خود، منجر به بروز استعدادها و شکوفایی توانمندی‌های کشور در زمینه‌های مختلف شده ‌است. 

مرور عملکرد جهاددانشگاهی در بحث دستیابی به فناوری‌های حوزه ژنتیک و سلول‌های بنیادین، تجاری‌سازی علوم، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مبتنی بر نیاز روز و به فراخور شرایط و... نشان می‌دهد الگوسازی و حرکت‌‌آفرینی همواره در این نهاد مورد تأکید بوده و اینکه این رویکرد در مجموعه‌های تابعه جهاددانشگاهی در استان‌ها هم نمود و بروز دارد، مبرهن ماهیت و دغدغه‌مندی این نهاد انقلابی است. 

بدون تردید ادامه این روند مطلوب و برنامه‌‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بکر و بی‌نظیر خراسان‌جنوبی در راستای ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی، درآمدافزایی، افزایش سطح رفاه عمومی و در نهایت توسعه و تعالی این استان زرخیز شرقی مورد انتظار است. 

اینجانب ضمن تبریک چهل‌وسومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به کارکنان خدوم این مجموعه، توفیق روزافزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم و امیدوارم بتوانند با ارائه برنامه‌های عملیاتی پژوهش‌پایه، در راستای تحقق شعار سال؛ «مهار تورم، رشد تولید» و پیشرفت خراسان‌جنوبی، گام‌های مؤثرتری بردارند.»

انتهای پیام
captcha