باورها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در گذر زمان حفظ شود
کد خبر: 4143437
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

باورها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در گذر زمان حفظ شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بگذاریم ارزش‌های نظام با ضدارزش‌ها جابجا شود و از شهدا و فرهنگ آنها غفلت کنیم و باورها و ارزش‌ها دوران دفاع مقدس در گذر زمان باید حفظ شود.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف، امروز ۴ خرداد، در سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید  شهرستان بشرویه، بیان کرد: آن روز فرماندهی کل قوا دست بنی صدر بود و هر روز جنگ شرایط بدتر می شد در حالی که اوایل انقلاب بود و راهبرد بنی صدر این بود که زمین بدهیم و زمان بخریم. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجربه دنیا نشان می‌دهد و علمای علم نظامی می‌گویند اگر آفند کنید باید بحث‌های مختلف را رعایت کنید ولی در چند ماه ابتدایی جنگ همیشه با عدم موفقیت همراه بودیم. 

قالیباف ادامه داد: در عملیات بعد از حصر آبادان فرماندهی دوباره برگشت و امام فرماندهی را برعهده گرفتند بنابراین پیروزی‌ها حاصل شد؛ باید تغییر باورها؛ باورهایی که نه متکی بر موضوعات مادی بلکه تبدیل به عقلانیت و مردم باشد صورت گیرد. 
 
وی با بیان اینکه سنت الهی و مردم دو عامل پیروزی در دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: تخصص مهم بوده و در جبهه آنها را فرا می‌گرفتیم و روش‌های کسب تخصص توجه و منطبق سازی باورها با سنت‌های الهی است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد داشتیم که اگر در راه خداوند تلاش کنیم خداوند خود مسیر را روشن می‌کند، افزود: زمانی که هیچ امکاناتی نداشتیم مردم وارد میدان شدند و همه مردم در دفاع مقدس سهیم بودند. 

وی بیان کرد: ادبیات و باورها عوض شد و مردم به صحنه آمدند، البته این راه سختی‌هایی هم داشت. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا صف کفار از مومنان جدا شود پیروزی حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: با اخلاص، عقلانیت، برادری و وحدت باید کارها را دنبال کرد. 

وی با بیان اینکه خدای دوران دفاع مقدس خدای امروز اقتصاد نیز است، بیان کرد: اگر مشکلات اقتصادی داریم به سبب نبود امکانات نبوده و امروز در تولید دانش اساس تولید ثروت است. 
قالیباف با بیان اینکه بهترین جوانان با بهترین شرایط را داریم، تصریح کرد: در چند سال آیتده این پنجره جمعیتی را نداریم. 

وی با ببان اینکه ضعف ما در اندیشه‌ها و باورهایی بوده که سنت‌های الهی تکیه کرده و باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که توکل داشته باشیم، بیان کرد: اقتصاد باید مردمی سازی شود. 

قالیباف اظهار کرد: امروز در حوزه اقتصاد بر این باور رسیده‌ایم که ربا جنگ با خداوند بوده که باید این مسائل رعایت و صفا و باوری که در دوران دفاع مقدس بوده وجود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه امروز مدیران باید این نگاه را داشته باشند که چالش‌ها را برطرف سازند، افزود: رویکرد و جهت گیری و انتخاب درست و کار را به کاردان سپردن باید مدنظر قرار گیرد‌. 

قالیباف بیان کرد: جوانان باید مطالبه گر بوده و در میدان این کار باشند و با همه وجود تلاش می‌کنیم و مجلس و دولت این فرصت‌ها را فراهم خواهند کرد و با بهره گیری از ظرفیت‌های مادی به سمت مولدسازی حرکت و تحولی در اقتصاد انجام گیرد. 

وی اظهار کرد: در جنگ ترکیبی و روانی و اقتصادی ضعف داریم که دشمن از این راه وارد شده که امید است در برنامه هفتم به گونه‌ای عمل کنیم که مردم ثبات اقتصادی را ببینند و باید مردم در صحنه باشند تا این مسیر طی شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اينکه مشکلات این منطقه را بررسی کردم، بیان کرد: امروز طی جلسه شورای اداری مشکلات این مناطق پیگیری می‌شود.
انتهای پیام
captcha