افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۵۲ پروژه در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4118754
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
طی دهه فجر انجام می‌شود:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۵۲ پروژه در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در دهه فجر امسال، ۱۲۵۲ پروژه با اعتبار ۵۴۳۲ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شعار محوری امسال «ایران استوار ۴۴ سال افتخار» است و وقتی به این واژه دقت می‌کنیم می‌توان مقایسه‌هایی را از دل آن به دست آورد.

وی با اشاره به مقایسه وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف قبل و پس از انقلاب، ادامه داد: همچنین در مقایسه کشورهای منطقه و خارج از منطقه با ایران به این نتیجه می‌رسیم که این کشورها به بزرگ نمایی نقاط قوت خود می‌پردازند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان این کشور و متخصصان و دانشمندان، تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای دیگر دور ایران دیوار کشیده و نگذاشتند دانش فنی وارد شود، جوانان ایرانی موفق به ساخت ماهواره شدند.

قناعت با بیان اینکه بدون استثنا صنعت قضایی ایران بومی است، ادامه داد: پیش از انقلاب در حوزه درمانی با کمبود پزشک مواجه بودیم، اما اکنون حتی پیوند قلب و کلیه در ایران انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان دستاوردهای انقلاب را در دو قالب قیاس کرد، افزود: مقایسه ۴ دهه انقلاب با قبل از انقلاب و دومین قالب مقایسه ما با کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیایی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون کشور تولیدکننده و صادرکننده واکسن است، ادامه داد: در کنار موفقیت‌ها، مشکلاتی داریم، اما کشوری که قرار است روی پای خود بایستد باید با مواردی چون تحریم‌های ظالمانه روبرو شود.

قناعت با اشاره به وظیفه سنگین رسانه‌ها، اظهار کرد: رسانه باید در کنار نقادی و دیدن نقاط ضعف به عنوان دستگاه نظارتی مردمی واقعیات را انعکاس دهد؛ نکته مهم این است که در آمریکا به خاطر خفقان رسانه‌ای،  فیلم‌های هالیوودی به مراتب قوی‌تر از جنگ افزارهای نظامی اوست.

وی با بیان اینکه می‌توان در رسانه انتقاد کرد، اما حس خوب را به مردم داد، تصریح کرد: مشکلات دنیا به مراتب از ایران بیشتر است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه‌ها افتتاحی و کلنگ زنی در دهه فجر امسال، افزود: پروژه‌های قابل افتتاح شامل آغاز عملیات اجرایی ۱۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۳۲ میلیارد تومان است که از این تعداد ۵۱۰ پروژه شهری و ۷۴۲ پروژه روستایی است.

قناعت با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی شامل ۱۱۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۶۳ میلیارد تومان است که از این تعداد ۴۵۳ پروژه شهری و ۶۶۳ پروژه روستایی است؛ ۱۳۶ پروژه کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۲۰۶۹ میلیارد تومان شامل ۵۷ پروژه شهری و ۷۹ پروژه روستایی نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از کل پروژه‌های عمرانی ۱۱۰۷ پروژه و در بخش سرمایه گذاری ۱۴۵ پروژه است، تصریح کرد: از تعداد ۱۲۵۲ پروژه، ۱۱۰ پروژه در بشرویه، در بیرجند ۱۲۹، خوسف ۷۶، درمیان ۱۲۴، سرایان ۵۱ ، سربیشه ۱۴۷ ، زیرکوه ۱۹۴، فردوس ۴۳، قاینات ۱۳۱، نهبندان ۱۲۳ و طبس ۱۲۴ پروژه است.

استاندار خراسان‌جنوبی از افتتاح تولید شمش طلای نهبندان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان و افتتاح کارخانه کنسانتره آهن حاجی آباد با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حوزه بنیاد مسکن پروژه‌ها شامل افتتاح ۳۸۸ واحد مسکن شهری با اعتباری بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان، افتتاح ۱۶ طرح هادی با اعتبار ۶ میلیارد تومان است.

قناعت ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی افتتاح خط تولید هیدروکربن سبک و سنگین بیرجند با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، افتتاح ذخیره سازی هیدروکربن هیدروکربن و ترانشیپ سوخت سایت مرزی ماهیرود سربیشه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و در حوزه شرکت گاز استان افتتاح گازرسانی به ۳۲ روستای طبس با اعتبار  ۱۴۷ میلیارد تومان، گازرسانی به۱۱ روستای بیرجند با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان و گازرسانی به ۲۳ روستای بشرویه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان نیز از پروژه‌هاست.

وی افزود: در حوزه اداره کل گمرکات، افتتاح دستگاه ایکس ری کانتینری نیمه ثابت با قابلیت اسکن سریع در ماهیرود با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان؛  در حوزه اداره کل راه و شهرسازی افتتاح ۷ کیلومتر راه فرعی محور سرایان_‌ کریمو با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان که جز مصوبات سفر رییس جمهور بود از پروژه‌های اجرایی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شهید کاوه بیرجند با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان و روشنایی باند فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان که امکان پرواز در شب را مهیا خواهد کرد، اظهار کرد: در حوزه اداره کل ورزش و جوانان، تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان و در حوزه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای تکمیل راه روستایی کیدشت _ دستگرد با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و راه روستایی نگینان _ بیدسک با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان و در حوزه شرکت توزیع نیروی برق؛ تأمین برق سایت ۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن طبس با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان و در حوزه آب و فاضلاب؛ کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌هاست.

قناعت از آغاز عملیات اجرایی محور طبس جوخواه به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به طول ۷ کیلومتر و آغاز عملیات عملیات محور سرایان به سمت دوست آباد به طول ۱۴ کیلومتر  به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی جبهه دوم محور  سرایان _ دوست آباد به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد  تومان و آغاز عملیات  گازرسانی به ۱۳ روستای خوسف با اعتباری بالغ بر  ۳۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی مرغداری گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از برنامه‌های دهه فجر است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در حوزه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه سایت اداری بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه انبوه سازان شهرک زعفرانیه بیرجند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه امیرآباد بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را دنبال خواهیم کرد.

در پایان این نشست نیز خبرنگاران به بیان دغدغه‌های جامعه در حوزه‌های مختلف پرداختند که استاندار قول مساعد برای پیگیری داد.

انتهای پیام
captcha