فعالیت ۱۷ کانون طلاب هلال احمر در حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4104879
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

فعالیت ۱۷ کانون طلاب هلال احمر در حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری هشت دوره آموزشی امدادی برای اعضای کانون‌های طلاب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷ کانون طلاب هلال احمر در حوزه‌های علمیه سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی‌محمد درویشی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، امروز، 15 آذرماه در دیدار با مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باید از طریق خانه‌های هلال مربی تربیت کنیم تا آموزش‌های امدادی را به طلاب و خانواده آن‌ها ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هر عملی که انسان انجام می‌دهد به نیت او بستگی دارد، تصریح کرد: اصول هفت‌گانه هلال احمر برگرفته از آیات و روایات قرآن است، چراکه هر کسی یک انسان را چه از لحاظ جسمی و از چه لحاظ معنوی نجات دهد مانند این است که انسانیت را نجات داده است.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ کانون طلاب هلال احمر در حوزه‌های علمیه سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: طی یک سال گذشته سهمیه جمعیت هلال احمر برگزاری هشت دوره آموزشی برای حوزه‌ها بوده که خوشبختانه تمام آن‌ها در کانون‌های طلاب برگزار شده است.

درویشی اظهار کرد: هیچ ممنوعیتی برای استفاده کانون‌های طلاب از خدمات درمانی و توانبخشی هلال احمر وجود ندارد و در حال حاضر ترویج فرهنگ امدادی را باید از خانواده‌ها آغاز کرد.

حمایت هلال احمر از بیماران خاص در حوزه‌های علمیه

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه کانون‌های طلاب در کنار کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و روستایی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: وجود کانون طلاب و حضور آنان در برنامه‌ها برای هلال احمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به همکاری و حمایت هلال احمر از بیماران خاص در حوزه‌های علمیه گفت: جمعیت هلال احمر به‌عنوان سازمان مردمی و بین‌المللی همواره در تمامی بحران‌ها در کنار نظام و مردم بوده و امروزه هرچه ما بتوانیم ارتباط بین جوانان و روحانیت را تقویت و پررنگ‌تر کنیم، نتیجه آن منجر به روحیه ایثار، حماسه و خدمت پرشور خواهد بود.

کاوسی بیان کرد: در حال حاضر بیمه سلامت در حوزه بیماری‌های خاص ۱۶۰ بیماری را تحت پوشش قرار داده و حمایت زیادی می‌کند که می‌توانیم با همکاری آنان بسیاری از مشکلات بیماران را برطرف کنیم.

حجت الاسلام جعفری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی نیز  گفت: در حال حاضر چهار هزار و 200 طلبه تحت پوشش حوزه‌های علمیه سطح استان هستند که امیدواریم که در فعالیت‌های داوطلبانه، نقش هلال احمر برای هدایت و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های داوطلب پر‌رنگ‌تر و بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha