زنده نگه داشتن یاد شهدا خواسته فطری و الهی است
کد خبر: 4097826
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

زنده نگه داشتن یاد شهدا خواسته فطری و الهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: این امر که یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته می‌شود یک خواسته انسانی، فطری و الهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند،  امروز ۱۶ آبان ماه در سومین یادواره شهدای خانواده اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: شهدا از جمله شهید سلیمانی‌، شهید چمران و شهید صیاد شیرازی نماد مقاومت و ایثار هستند.

وی با بیان اینکه امروز در بین مردم، مسئولان و جوانان ما نیز از این افراد ناشناخته هستند که وقتی آزمایشی به وجود می‌آید، همه آن‌ها در صحنه حضور دارند، بیان کرد: امیدواریم که خداوند نوع بشر را از ننگ اقدامات استکبار جهانی نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از پیچیده‌ترین مسائل جهان هستی، مساله شناخت حیات است، گفت: حیات سلسله مراتبی دارد از جمله حیات نباتی که آثار آن رشد است و این حیات در وجود انسان و حیوان مشترک بوده است.

عبادی با اشاره به اینکه انسان دارای حیات انسانی، عقلانی، علمی، عرفانی، حیات طیبه و حیات الهی است، تصریح کرد: زمانی که مسیر اربعین حسینی باز می‌شود از کشورهای مختلف جهان، شیعه و سنی و سایر ادیان به‌خصوص افرادی از کشورهای غربی راهی کربلای معلی می‌شوند و خواستار عدل، عقل و مصلح هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این افراد از اربعین حسینی، انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) و نجات بشر را دارند تا بشر از دست ستمگران نجات پیدا کند، زنده شود و به حیات طیبه و الهی برسد، یادآور شد: این امر که یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته می‌شود یک خواسته انسانی، فطری و الهی است.

انتهای پیام
captcha