درس پشیمان‌کننده‌ برای دشمن؛ نتیجه تهدید مرزهای ایران
کد خبر: 4087469
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

درس پشیمان‌کننده‌ برای دشمن؛ نتیجه تهدید مرزهای ایران

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی گفت: دشمنان بدانند اگر صبر ما لبریز و تهدیدی متوجه مرز ایران شود، درس پشیمان‌کننده به آنها می‌دهیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری، فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی، امروز یکم مهرماه در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که به مناسبت هفته دفاع مقدس ایراد شد، اظهار کرد: دشمنان بدانند امروز ما متکی به کسی نیستیم بلکه متکی به خود هستیم.

وی گفت: ایرانی و سرباز وطن هستیم و ۸۵ میلیون ایرانی با تحرک عده قلیلی عقب‌نشینی نخواهند کرد بلکه ایستاده‌ایم و چنان تودهنی به آنها خواهیم زد تا بدانند ملت ایران در صحنه هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش افزود: در دوران جنگ تحمیلی به‌رغم اینکه دست ما خالی بود اما تجهیزات، امکانات، قدرت و پول، دشمن را کور کرده بود لذا جنگ هشت سال طول کشید.

وی گفت: همان اوایل جنگ رزمندگانی که امروز از آنها یاد گرفته‌ایم در این تریبون‌ها صحبت کنیم، دشمن را سر جای خود نشاندند؛ دشمنی که تا بن دندان مسلح بود.

امیر شاطری با بیان اینکه در زمان جنگ، سلاح ما انفرادی و اجتماعی بود، تصریح کرد: دشمن از سلاح ایمان ما غافل بود در حالی که سلاح ایمان باعث پیروزی در جنگ شد.

وی افزود: همه افرادی که قبل و بعد از جنگ تحمیلی در زمان جنگ توطئه‌هایی برای خود در نظر داشتند بعد از پایان جنگ ناامید شدند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان‌جنوبی گفت: آن موقع دشمن سه کلمه را فراموش کرده بود اینکه ایرانی و آنان که مکتب اسلام و قرآن را در پیش گرفته و وارث خیبر و عاشورا هستند، این حماسه را خلق کردند.

وی یادآور شد: همچنین علاوه بر این جنگ ۴۱۸ عملیات آفندی و پدافندی انجام دادیم و در این حماسه‌ها همه بودند و حماسه‌ای خلق کردند که هیچ وقت از یادها فراموش نخواهد شد.

امیر شاطری گفت: وقتی جنگ تمام شد همه به این فکر افتادند که این ملت تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارد و با این تجربه در مقابل هیچ قدرتی نمی‌تواند سر خم کند و همین طور هم شد و هست.

وی ادامه داد: دشمن به این فکر نیفتاده بود که دفاع مقدس نقطه عطفی در سراسر وجود مقدس جمهوری اسلامی قرار داده و معنویت، خودباوری و خودکفایی دفاع مقدس تجلی ایثار، مقاومت، دلیری و شجاعت مردان و زنانی است که افتخار آفریدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گفت: اولین ثمره دفاع مقدس بُعد معنوی آن است که مبتنی بر ارزش‌های دینی، اسلامی، اخلاقی، ایثارگری، شجاعت و شهامت است، ایثارگران و جانبازان نیز جزو ابعاد معنوی دفاع مقدس هستند.

امیر شاطری گفت: امروز دشمن با جنگ شناختی وارد میدان شده و در تلاش است عده‌ای از جوانان را اغفال کند که به خیابان آمده و خون شهدا و دفاع مقدس را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف ماندگاری انقلاب است، یادآور شد: دشمن یکبار با جنگ سخت در دوران دفاع مقدس، سپس با جنگ نرم، بار دیگر با تحریم‌ها و اکنون در بُعد پنجم در قلل ما در حال نفوذ است.

امیر شاطری یادآور شد: دشمنان بدانند اگر صبر ما لبریز و تهدیدی متوجه مرز ایران شود، درس پشیمان‌کننده به آنها می‌دهیم.

 

انتهای پیام
captcha