مناطق کمتر توسعه یافته در ارائه تسهیلات بانکی بیشتر دیده شوند
کد خبر: 4078603
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

مناطق کمتر توسعه یافته در ارائه تسهیلات بانکی بیشتر دیده شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی بر سهم ویژه مناطق کمتر توسعه یافته در توزیع اعتبارات و تسهیلات تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ مردادماه در دیدار با معاون مدیرعامل بانک ملی کشور اظهار کرد: به جهت اهمیت موضوع و کمک به رونق و شکوفایی مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته، لازم است در بحث توزیع اعتبارات و تسهیلات، به این مناطق توجه ویژه تری شود.

وی با تقدیر از همراهی و همسویی مجموعه بانک ملی با سیاست‌های کلان استان، تصریح کرد:  بانک ملی به نسبت نفوذی که در بین آحاد افراد جامعه دارد، به همان نسبت هم عواید فراوانی برای جامعه به همراه دارد؛ اقدامات بانک ملی در بحث مدیریت منابع و مصارف و نیز همراه کردن اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در راستای سیاست‌های حمایتی در استان قابل تقدیر است.

معاون استاندار خراسان‌‌جنوبی با اشاره به تعدد و تکثر بانک‌ها و تنوع حوزه اختیارات و وظایف آن‌ها، بر وجود ناظر پولی مستقل و مستقر در استان تأکید کرد و یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه زیادی به شبکه بانکی به ویژه بانک‌های خصوصی تزریق می‌شود، اما بخشی از آنها در استان سرمایه گذاری نمی شود، نظارت مستمر و کافی، مانع از بروز این اتفاق و کنترل منابع و مصارف بانک هاست.

اشرفی به سهم استان از منابع اعتباری بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه، سهم خراسان جنوبی از منابع بانکی در مقایسه با دیگر استان‌ها باید با شیبی چند برابری صورت بگیرد تا توسعه محقق شود.

وی بر ضرورت افزایش سطح اختیارات بانک ملی استان نیز تأکید کرد و گفت: با همراهی‌های بسیار خوب بانک ملی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، افزایش اختیارات، این تعامل را دو چندان خواهد کرد.

محمد نجف زاده، معاون مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با تأکید بر این که استراتژی ما سوددهی نیست، گفت: تفکر این بانک مانند بانک‌های خصوصی نبوده و همواره تأکیدمان بر تعامل و همراهی است.

وی با بیان اینکه در راستای انتفاع عمومی، 60 درصد منابع بانک‌های ملی در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته بانک مرکزی در هر استان، یک نماینده ناظر مستقر داشت اما با تغییر سیاست‌ها، الان این موضوع منطقه‌ای شده و نظارت‌ها به صورت منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

معاون شعب و بازاریابی منطقه 2 کشور به سهم استان‌ها از تسهیلات تبصره 18 اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص سهم بیشتر به ارتباط گیری استان‌ها با وزارتخانه‌ها بستگی دارد و سعی بیشتر در این موضوع، سهم اعتباری بیشتر را به همراه دارد.

نجف زاده با اشاره به اقدام یزد و خراسان شمالی مبنی بر مکلف کردن واحدهای صنعتی بزرگ به سپرده گذاری در استان، تصریح کرد: با وجود معادن غنی خراسان جنوبی و سرمایه گذاری‌هایی که طی چند سال اخیر صورت گرفته، این موضوع باید در این استان هم محقق شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری که از منابع آب، برق، ذخایر معدنی و ... یک منطقه استفاده می کند باید انتفاع استان از منابع مالی و حساب‌های بانکی خود را هم بپذیرد.

معاون مدیرعامل بانک ملی ایران از همراهی این مجموعه با برخی پروژه‌های شاخص استان گفت و با اشاره به عضویت بانک ملی در کنسرسیوم بانکی راه آهن خراسان جنوبی، تصریح کرد: نگاه ما این است که باید از استان‌های کمتر برخوردار بیشتر حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha