زندگی کمتر از 5 سال / 44 درصد طلاق‌های خراسان‌جنوبی در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهد  
کد خبر: 3956840
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
پایان فصل مشترک / 3

زندگی کمتر از 5 سال / 44 درصد طلاق‌های خراسان‌جنوبی در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهد  

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: در هفت ماهه امسال، سن طلاق در مردان ۳۵ سال و دو ماه و در زنان ۳۴ سال و چهار ماه بوده و در ۷۵ درصد طلاق‌ها مرد از زن بزرگتر و در ۴۴.۲ درصد موارد طول زندگی مشترک کمتر از پنج سال بوده است.

زندگی کمتر از 5 سال / 44 درصد طلاق‌های خراسان جنوبی در سال‌های اول زندگی رخ می‌دهد  علیرضا مهرآور، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار هفت ماهه ازدواج و طلاق در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در هفت ماهه ابتدای امسال چهار هزار و ۱۳۳ واقعه ازدواج و ۸۱۶ واقعه طلاق در استان رخ داد و میزان طلاق نیز ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت نسبت ازدواج به طلاق در خراسان‌جنوبی ۵.۱ درصد بوده یعنی در هفت ماه امسال ۵.۱ مورد ازدواج‌ در برابر هر یک واقعه طلاق رخ داده است.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزان رخداد ازدواج در استان سال قبل ۷.۳ در هزار نفر جمعیت و میزان طلاق نیز ۱.۷ در هزار نفر جمعیت بوده است، تصریح کرد: ۴۳.۲ درصد ازدواج‌های رخ داده در سال جاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، ۳۱.۳ درصد مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۰.۲ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۶.۵ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

مهرآور با بیان اینکه میزان ثبت ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: از ابتدای امسال میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و زنان ۲۲.۲ سال بوده و میانگین سن ازدواج رخ داده بار اول مردان ۲۵ سال و زنان نیز ۲۱.۳ سال است.

وی با بیان اینکه در ۷۹.۵ درصد ازدواج‌ها مرد بزرگتر از زن، ۱۱.۵ درصد سن برابر و ۹ درصد زن از مرد به لحاظ سنی بزرگتر بوده است، افزود: سن طلاق در مردان ۳۵ سال و ۲ ماه و در زنان ۳۴ سال و چهار ماه بوده و در ۷۵ درصد طلاق‌ها مرد از زن بزرگتر و در ۴۴.۲ درصد موارد طول زندگی مشترک کمتر از پنج سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی یادآور شد: از مجموع طلاق‌های صورت گرفته در استان نیز ۱۹۸ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۲۴.۳ درصد، ۱۹۴ نفر در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با ۲۳.۸ درصد، ۱۲۰ نفر در گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال معادل ۱۴.۷ درصد و ۱۰۸ نفر با ۱۳.۲ درصد مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha