تظاهرات در دانشگاه‌های اروپایی در حمایت از فلسطین
کد خبر: 4204437
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

تظاهرات در دانشگاه‌های اروپایی در حمایت از فلسطین

دانشگاه‌های اروپایی سه شنبه آینده در برابر جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه، تظاهراتی اعتراضی برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، سه شنبه آینده دانشگاه‌های اروپایی شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات علیه اشغالگری اسرائیل و نسل‌کشی آن علیه مردم فلسطین خواهند بود و انتظار می‌رود صدها هزار دانشجو، محقق و استاد دانشگاه در این تظاهرات شرکت کنند.

جنگ کنونی ضربه بزرگی به اسرائیل بود زیرا بخش دانشگاهی در غرب علیه روش‌ها و دروغ‌های تاریخی آن قیام کرد.

در همین راستا «هماهنگی دانشگاهی علیه استعمار در فلسطین» که شبکه‌ای متشکل از پژوهشگران آموزش عالی و تحقیقات علمی اعم از اساتید و دانشجویان است، هدف خود را پایان دادن به جنگ نسل‌کشی و استعمار در فلسطین اعلام کرده است. این شبکه همچنین بخشی از یک جنبش فراملی علیه جنگ در فلسطین محسوب می‌شود.

پژوهشگرانی از دانشگاه‌های فرانسه به این حرکت دانشگاه‌های اروپایی پیوسته و با صدور بیانیه‌ای به تجاوز رژیم صهیونیستی به  غزه واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

این بیانیه می‌افزاید در مواجهه با همدستی آشکار دولت فرانسه در جنگ و نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین و سرکوب آزادی بیان درباره فلسطین، بخش دانشگاهی فرانسه از همه پژوهشگران می‌خواهد که در فراخوان دانشگاه‌های اروپایی که مربوط به روز همبستگی با مردم فلسطین است، مشارکت کنند.

آتش‌بس فوری، بدون قید و شرط و دائمی، رفع دائمی محاصره غزه و دفاع از حق آموزش فلسطینیان از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این بیانیه بر آن تأکید شده است.

اگرچه این حرکت مختص دانشگاه‌های اروپایی است، اما انتظار می‌رود دانشگاه‌های قاره آمریکا هم سه شنبه آینده در این تظاهرات شرکت کرده و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه را محکوم کنند.

انتهای پیام
captcha