اجرای رویداد قرآنی ویژه دانش‌آموزان روستایی
کد خبر: 4203472
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

اجرای رویداد قرآنی ویژه دانش‌آموزان روستایی

دانش‌آموزان پایه سوم و چهارم ابتدایی در ماه مبارک رمضان می‌توانند با خوانش ساده یک صفحه از قرآن (15 خط) به همراه ارائه سه خط معنی آیات به شکل حفظ شده، در اجرای رویداد ماه میارک رمضان مشارکت کنند.

برگزاری رویداد قرآنی ماه رمضان ویژه دانش‌آموزان روستاییبه گزارش ایکنا، رویداد قرآنی ماه مبارک رمضان ویژه دانش‌آموزان پایه سوم و چهارم دبستان روستاهای سراسر کشور در طول ماه میهمانی خدا برگزار می‌شود.

هر یک از دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این رویداد می‌توانند با خواندن روزانه یک صفحه از قرآن، فیلم ضبط شده خود از قرائت را برای دریافت هدیه ارسال کنند. فیلم ارسالی آنها علاوه بر قرائت یک صفحه(15 خط) از قرآن باید با دعای امام زمان(عج)(الهی عظم البلاء...) و خواندن سه‌خط از معنی آیات به شکل حفظ نیز همراه باشد.

این طرح قرآنی ـ مردمی طی چهار سال برگزار می‌شود. در سایر روزهای سال به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اما اجرای آن در ماه رمضان به شکل روزانه خواهد بود که از جمله ویژگی‌های آن، آزاد گذاشتن دانش‌آموزان در خوانش آیات دلخواه به شکلی ساده و روان و بدون در نظر گرفتن قواعد دستوری و تجویدی است که در این مسیر والدین دانش‌آموزان یا اولیای مدارس و احتمالاً معلمان قرآن مدارس، بر فعالیت آنها نظارت دارند.

از آنجا که تنها نهاد معین در برگزاری این رویداد و اجرای این طرح، آموزش و پرورش است، لذا اطلاع‌رسانی آن نیز از طریق ابزار کاربردی «شاد» صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان داوطلب می‌توانند با رعایت اصول و شرایط مندرج در این ابزار کاربردی نسبت به ضبط قرائت خود و بارگذاری آن در این پایگاه با آی دی roydadnoor اقدام کنند.

دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی به این دلیل برای اجرای این رویداد به عنوان مخاطبان هدف انتخاب شده‌اند که به هر حال آنها توانسته‌اند در این پایه تسلط کاملی بر روی حروف، جملات و خوانش صحیح و روان متون پیدا کنند و لذا زمینه برای آشنایی آنها با کلام وحی، بیش از هر زمان و مقطع دیگری فراهم است.

در طول چهار سال برگزاری این طرح که البته هفتگی بوده و در ایام ماه رمضان به شکل روزانه برگزار خواهد شد، مشارکت خوبی از سوی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها صورت گرفته است به شکلی که براساس آخرین آمارهای اعلام شده، بیش از 10 هزار دانش‌آموز پایه سوم و چهارم در سراسر کشور طی سال گذشته، جذب این رویداد قرآنی شده‌اند.

برگزاری رویداد قرآنی ماه رمضان ویژه دانش‌آموزان روستایی

پیش‌بینی می‌شود که در ماه رمضان و با توجه به تلاقی این ماه با ایام تعطیلات نوروز، استقبال چشمگیری از اجرای این طرح از سوی دانش‌آموزان صورت گیرد و نظر به اینکه این طرح بدون هیچ قید و شرطی و صرفاً اختصاص به ساده‌خوانی قرآن دارد، تعداد نفرات زیادی در آن شرکت کنند.  

براساس فرایندی که تعریف شده است، همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رویداد قرآنی، موفق به دریافت جایزه نقدی می‌شوند و براساس ضوابط اعلام شده در زمینه ارسال فیلم و مشخصات، به فاصله دو روز از ارسال فیلم قرائت، جایزه نقدی به آنها اهدا می‌شود.

به این منظور تعامل و تفاهم با ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور صورت گرفته است تا مبلغ ریالی جوایز در اختیار واحدهای آموزش و پرورش قرار گرفته و از طریق مدیران یا معلمان قرآن مدارس روستایی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

هدف از اجرای این طرح آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن و درک ابتدایی معانی قرآن است و مجریان این طرح در نظر دارند در فضایی عاری از روال معمول در رویدادهای قرآنی که اغلب رقابتی است، دانش‌آموزان به دور از تشویق و نگرانی، لحظات و ساعاتی را با آیات الهی انس گیرند.

انتهای پیام
captcha