اعلام آمادگی ایکنا برای همکاری‌ با فعالان قرآنی هند
کد خبر: 4189949
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

اعلام آمادگی ایکنا برای همکاری‌ با فعالان قرآنی هند

جمعی از حافظان قرآن هندی در بازدید از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با فعالیت‌های این خبرگزاری آشنا شدند. در این دیدار مدیرعامل ایکنا بر آمادگی این خبرگزاری برای همکاری با فعالان قرآنی و اسلامی هند تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، هیئتی از نخبگان قرآنی هند، عصر امروز، از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بازدید کردند و با فعالیت‌ها و دستاوردهای این رسانه قرآنی از نزدیک آشنا شدند.

در این دیدار که با حضور 13 حافظ قرآن و طلبه هندی و با همراهی اساتیدی از دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) برگزار شد، از دو تحریریه فارسی و بین‌الملل ایکنا بازدید و مهمانان با محور فعالیت‌های این رسانه تخصصی و نحوه تولید تا انتشار خبر در ایکنا آشنا شدند.  

این فعالان قرآنی سپس در نشستی با جلیل بیت مشعل، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا به بیان برخی از دغدغه‌های دینی خود که قابلیت پرداخت رسانه‌ای دارد، پرداختند.

گزارش تصویری دیدار حفاظ هندی از خبرگزاری ایکنا را در صفحه عکس این رسانه مشاهده کنید.

در این دیدار ابتدا بیت مشعل در سخنانی گفت: ایکنا تنها خبرگزاری جهان است که به طور تخصصی در حوزه اخبار قرآنی فعالیت می‌کند. ایکنا طی 20 سال فعالیت رسانه‌ای خود در تلاش برای افزایش ارتباطات قرآنی خود در ایران و جهان بوده و خواهد بود.

مدیرعامل ایکنا در ادامه گفت: ایکنا ضمن پوشش اخبار و رویدادهای قرآنی که وظیفه ذاتی رسانه است به جریان‌سازی حول محور قرآن و اهل بیت(ع) می‌پردازد. این رسانه برای پوشش و تحلیل مسائل روز جهان اسلام اهمیت خاصی قائل است. به طور مال از آغاز طوفان الاقصی که مهمترین رویداد جهان اسلام و با موضوع مقاومت مسلمانان است، در ایکنا پرونده ویژه ای با این عنوان ایجاد شد که طی این مدت بیش از 1500 خبر، یادداشت، مصاحبه و گزارش در این باره در این پرونده بارگذاری شده ست.

بیت مشعل افزود: ایکنا یک ظرفیت کم‌نظیر متعلق به نظام جمهوری اسلامی است که در خدمتِ انتقال صدای اسلام به سراسر جهان است. از شما می‌خواهیم که در هر شهر و ایالتی از هند که هستید به عنوان یک خبرنگار قرآنی فعالیت داشته باشید و ما آماده هستیم تولیدات خبری و رسانه‌ای شما را پوشش بدهیم. 

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصادق حسینی، سرپرست این گروه طلبه هندی گفت: این هیئت شامل 13 نفر است که 12 نفر آنها حافظ کل قرآن کریم و از شش ایالت هند هستند. این افراد از فارغ‌التحصیلان مراکز مهم اسلامی از جمله دارالعلوم دیوبند و دارالعلوم ندوه العلما هستند.

روح انگیز انوشی

انتهای پیام
captcha