رضایت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری شیراز است
کد خبر: 4176654
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
شهردار شیراز:

رضایت شهروندان خط قرمز مدیریت شهری شیراز است

محمدحسن اسدی با بیان اینکه رضایت مردمی خط قرمز ماست، گفت: خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها در دیدار مستقیم و بدون واسطه اولویت مديريت شهری است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، امروز، 28 مهرماه در جلسه شورای اداری شهرداری شیراز به پیش‌بینی برای افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متعددی را طی دهه فجر همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم تقدیم خواهیم کرد.

وی پروژه‌های در حال فعالیت و اتمام شده در یک‌ سال گذشته اعم از بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس را بر‌شمرد و بر حل تمامی مسائل آن‌ها اعم از تملک، رفع معارض و تأمین مالی در اتمام به‌موقع و حتی زودتر از موعد تأکید کرد و افزود: امروز علاوه بر پروژه‌های متعددی که در این یک سال به افتتاح و بهره‌برداری رسانیده‌ایم، صدها پروژه فعال دیگر در دست داریم.

شهردار شیراز گفت: تمامی تلاش خود را برای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد خواهیم‌ کرد تا چهره‌ای متفاوت‌تر از کلان‌شهر شیراز، سومین حرم اهل ‌بیت(ع) را در آبادانی و پیشرفت ترسیم کنیم.

اسدی به حضور خود در چهار بازدید نظارتی در چهار منطقه شهرداری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان و مدیران شهرداری اشاره و بیان کرد: بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز کلید خورده و ادامه دارد.

وی از استقبال شهروندان اعم از ساکنان و کسبه هر منطقه در میز خدمت‌هایی که در این بازدیدها انجام می‌شود، اشاره و تصریح کرد: رضایت مردمی خط قرمز ماست و خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها در دیدار مستقیم و بدون واسطه اولویت مديريت شهری است و مدیران شهرداری مکلف به برگزاری دیدارهای چهره به چهره و سرکشی مستمر از حوزه کاری و جغرافیای شهری تحت مدیریت خود هستند.

شهردار شیراز به برگزاری بیش از دو هزار و ۲۰۰ جلسه طی یک سال گذشته منهای دیدارهایی که داشته است، اشاره و بیان کرد: تمامی تلاش خود را در زمان سکانداری شهرداری انجام می‌دهم تا ریل سازندگی شهر با سرعت و شتاب جلو رود.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند که در راستای تکریم و پاسخگویی به شهروندان در مناطق، محلات و مساجد انجام می‌شود، گفت: همه ما مدیران نظام جمهوری اسلامی هستیم ‌‌و ضمن احترام به همه شهروندان، مدیران قشر مستضعف هستیم و دست مردم مستضعف و خانواده شهدا را می‌بوسیم، پس دیدار با مردم در مساجد و تکریم خانواده معظم شهدا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اسدی به ارائه دستاوردها و گزارش یک‌ ساله شهرداری شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تحت عنوان «مهر تا مهر» نیز اشاره و از بازخوردهای مثبت آن خبر داد.

محمود صفایی، نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در جلسه شورای اداری شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: اميدآفرينی و تبيين دو‌ مؤلفه‌ای است كه رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد می‌كنند.

وی اجرای پروژه‌های مختلف از جمله جهش آسفالت در مناطق محروم، احداث پل‌ها و... را مصداق اميدآفرينی در جامعه توصیف کرد و افزود: حضور وزير کشور در برنامه بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری شيراز در حاشیه سفر رياست جمهوری، نشانه تغييرات شهرداری این کلان‌شهر است.

وی با بیان اینکه مديريت فعلی شهری شيراز بر پايه عقلانيت اداره می‌شود، گفت: تعامل و همراهی با شهرداری شيراز در مديريت فعلی مثال‌زدنی است و اميد است اين رويه تداوم يابد.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در عین حال اگرچه اقدامات خوبی انجام شده اما باید کاستی‌ها را جبران کنیم.

صفایی گفت: در بحث‌ ساخت‌وسازهای غيرمجاز به‌ويژه در حوزه باغات، اقدامات خوبی نسبت به سال‌های قبل انجام شده است که باید به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

آمادگی شهرداری شیراز برای پاییز پربارش

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز با اشاره به حضور وزیر کشور در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه شهرداری هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و  هیئت دولت به فارس بیان کرد: در سفر رياست جمهوری از شهرداری شيراز و نحوه اداره شهر تقدير شد.

آرش فرج‌زاده، قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به اقدامات خوب و شاخص انجام شده، در برخی از حوزه‌ها نياز به توجه و تمركز بيشتر داريم، تصریح کرد: شهرداری در حوزه درآمدی به یک تحرک به ويژه با دو مرحله‌ای شدن پروانه‌ها نیاز دارد. بیش از ۲هزار پروژه داريم كه بايد توجه بيشتری به وضعيت تحقق بودجه‌ای آنها ایجاد شود.

وی همچنین بر آمادگی برای پاييز پربارش و رفع مشكلات احتمالی مناطقی كه نقاط آسیب پذیر دارند و جدیت برخورد با تخلفات و سدمعبر تأکید کرد.

حمیدرضا اسماعیلی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز هم در این نشست اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری شيراز پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۱ ركورد بسيار خوبی در بحث درآمد شهرداری ايجاد شد، یادآور شد: بودجه ۱۵ هزار ميليارد تومانی سال گذشته شهرداری شيراز در متمم بودجه به ١٨ هزار ميليارد تومان افزايش یافت كه ۱۰۲ درصد تحقق پيدا كرد.

اسماعیلی با اشاره به تحقق بودجه ۱۵ هزار ميليارد تومانی سرمايه‌گذاری شهرداری این کلان‌شهر در سال گذشته گفت: امسال بودجه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی داريم که در راستای تحقق آن، برای نخستین‌بار سه روز در هفته كميسيون معاملات برای انجام‌ قراردادها، برگزار می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در بحث پرداخت مطالبات پيمانكار به روز هستيم، گفت: تا پايان شهريورماه مطالبات بهره‌برداران اتوبوس و ميی‌بوس و‌ پيمانكاران فضای سبز پرداخت شده است.

اسماعيلی همچنین خرید نردبان آتش‌نشانی به مبلغ ۲.۵ ميليون يورو را نیز دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و با اشاره به ارائه گزارش‌های نادرست مبنی بر اداره شهر با تسهیلات‌ گفت: این گزارش‌ها اشتباه است و ما برای اداره شهر از تسهیلات استفاده نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما تا پایان بهار ۱۴۰۲ هیچ تسهیلات نگرفتیم و در تابستان امسال ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که خرج خرید اوراق مشارکت شده، در حالی که طبق بودجه ما اجازه دریافت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را داریم. ما با استفاده از منابع داخلی شهرداری، مناطق و سازمان‌ها کار را پیش می‌بریم.

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شيراز نیز در این جلسه اظهار کرد: در سفر رياست جمهوری به فارس، مجموعه معاونت فنی و عمرانی با همكاری ديگر سازمان‌ها، پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری رساند كه افتتاح زودتر از موعد مقرر، ویژگی مهم آنها بود.

وی گفت: اجرای پروژه تعريض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی، بهره‌برداری بازار پروتئين، بهره‌برداری از پرديس سينمايی استاد امين تارخ، پروژه لوله‌گذاری دروازه قرآن و... از مهمترین فعالیت‌های این معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در یکسال گذشته بود. در خصوص جهش آسفالت نیز  اتفاق بزرگی رقم خورده است، چراكه به يكی از نيازهای اصلی شهروندان پاسخ داده شد.

آبنمای موزيكال بوستان آزادی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

غلامرضا غلتمی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: طی يك سال گذشته برای نخستین‌بار عمليات اجرایی تصفيه‌خانه لوكال شیراز به ارزش ۲۳۵ ميليارد تومان در دستور كار قرار گرفت كه ١٠٠ ليتر بر ثانيه خروجی دارد و با بهره‌برداری از آن، مشكل آبياری باغ‌های قصردشت مرتفع می‌شود. در زيباشهر نيز با همكاری يک شركت دانش‌بنيان به يک شيوه جديد، يک تصفيه‌خانه در دست احداث است كه با خروجی ٣٠٠ ليتر بر ثانيه وارد مدار بهره‌برداری قرار مي‌گيرد.

وی همچنین از بهره‌برداری آبنمای هوشمند(موزيكال)این کلان‌شهر در بوستان آزادی به ارزش بيش از 35 ميليارد تومان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و هیئت‌دولت به استان فارس نیز از سلول‌های عفونی، معمولی و دفع شيرابه پسماند به ارزش ۷0 ميليارد تومان در سايت برمشور توسط وزير كشور بهره‌برداری شد.

تصويب طرح اطفای جامع حريق، تصويب طرح جامع فضای سبز، خريد ماشين آلات سبک و سنگین مورد نیاز در شهرداری پس از هفت سال، نوسازی تجهيزات مديريت بحران پس از ١٠ سال و خریداری تجهیزات مورد نياز، افتتاح سه ايستگاه آتش‌نشانی از جمله ایستگاه آتش‌شانی گويم كه آزادراه شيراز-اصفهان را پوشش می‌دهد، از مهمترین اقدامات انجام شده در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز طی یک سال گذشته بود که این مقام مدیریت شهری در این حوزه به آن اشاره کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شيراز همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ و اربعین حسینی امسال، تصریح کرد: شهرداری شيرازاقدامات موثری در این زمینه انجام داد.

محمدعلی راضی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث رفاهی، درمانی و معیشتی کارکنان شهرداری اظهار کرد: رایزنی با۴۲ درمانگاه برای مراجعه كاركنان به صورت انلاين با كد پرسنلی، به‌روز شدن نظام پرداخت خدمات درمانی، توزيع سبد كالا، عقد قرارداد با ١٢٨ مراكز رفاهی وخدماتی از جمله این اقدامات است.

وی يكی از دغدغه‌های کارکنان شهرداری شیراز را موضوع استخدام و تبدیل وضعیت آنها ذکر کرد و در این خصوص گفت: يک‌ هزار و‌ ۱۷۱ نفر از کارکنان ما از شرکتی به رسمی و قرارداد مدت معین تبديل وضعيت شدند و  پرونده ۶۵۱ نفر از كاركنان نیز با ارتقای جايگاه به خبره تبديل شده است.

راضی همچنین از تدوين سند ارتقای محلات خبر داد و گفت: ارزيابی عملكرد سازمانی برای نخستین‌بار در شهرداری این کلان‌شهر در دستور كار قرار گرفته است.

۷۵ دستگاه ميدل باس آذرماه به ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهری اضافه می‌شود

هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات يک سال گذشته معاونت متبوع بيان كرد: برای نخستين‌بار در كشور مطالعات آموزش فرهنگ ترافیک در شيراز اجرايی شد. همچنين برای نخستين بار در كشور يک ‌هزار فقره تسهيلات ٢٥٠ ميليون تومانی با همكاری بانک عامل، به رانندگان تاكسی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شد كه صد ميليون تومان آن را شهرداری بلاعوض داده است.

وی تصریح کرد: در عرصه حمل‌ونقل، قرارداد دو هزار موتور برقی برای نخستین‌بار منعقد شده كه از آذرماه شهروندان با تسهيلات كم‌بهره می‌توانند به‌صورت اقساطی خريداری كنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از انعقاد قرارداد خريد خدمت اتوبوس و ناوگان درون شهری برای نخستین‌بار به‌صورت پايلوت در كشور خبر داد و گفت: آذرماه امسال و همزمان با هفته حمل‌ونقل، ۷۵ دستگاه ميدل باس به ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهرداری شیراز اضافه می‌شود.

شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: همچنین برای اولين بار مطالعات تفضيلی ضابطه ٧٧٧ حمل و نقل همگانی و ريلی در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح مطالعات نقاط ترافيكی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز برای نخستین‌بار و تصویب و ابلاغ طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شیراز پس از ٩ سال، رشد ۱۵۰ درصدی خريد اتوبوس و ١٠٠ درصدی خريد ون، هوشمندسازی اتوبوس‌ها در سامانه بی‌ام‌اس برای نخستین بار، هوشمندسازی سه پاركينگ طبقاتی هدايت، طالقانی و نشاط، راه‌اندازی و نصب پنج سامانه هوشمند ثبت تخلف خودرویی خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: راه‌اندازی ۵۳ سامانه هوشمند ثبت تخلف خودكار، راه‌اندازی ٢٢ تابلو متغير خبری شهری، راه‌اندازی ٣٠ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت، آغاز عملیات اجرايی فاز ۲ خط دوم قطار شهری و بهره‌برداری از مسير میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع)، آغاز عمليات اجرايی ايستگاه شهيد بهشتي و ميلاد خط سه قطار شهری، شروع عمليات اجرايی ايستگاه‌های خط ۳ مترو، خرید ۱۲۳ دستگاه اتوبوس درون شهری، ۴۵ دستگاه ون و... را از مهمترین اقدامات شاخص انجام شده توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز طی یکسال اخیر عنوان کرد.

مهدی قلندری، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته موضوع افزايش تراكم به ميزان يک طبقه به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت. در این راستا حدود دو هزار و ۲۴۰ هكتار افزايش طبقات در مناطق شهرداری داشتیم كه عمدتا در سطح شهرداری منطقه ۹ بود.

وی بیان کرد: یک‌ هزار هكتاراز ارضی حریم شهر برای ایجاد سایت کاربری‌های مرتبط با مشاغل مزاحم جهت انتقال این مشاغل داشتيم و حدود 300 هکتار اراضی حریم نیز برای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است. در بافت فرسوده در راستای مصوبات شورای عالی شهر سازی برای اولین بار شهر شیراز به عنوان نخستین شهر ضوابط مرتبط را تصویب کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از خودکارسازی پاسخ استعلام به مناطق از ماه آینده از منطقه یک خبر داد و گفت: در این اقدام شاهد کاهش زمان صدور مجوزها برای شهروندان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر نیز در حال بازنگری است که با افق سال 1415 در حال تهیه و تصویب است، گفت: در راستای کمک و شفاف سازی قوانین و مقررات شهر سازی  برخی از فصول طرح تفصیلی اصلاح شد که فرآیند تصویب در حال طی شدن است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر در برنامه كاری قرار داده شده است، افزود: برای سال آينده هم برنامه جامع هوشمندسازی، بازآفرينی شهری و همچنین طرح کیفیت زیست شهری  در دستور كار این معاونت قرار دارد.

قلندری گفت: طی سال گذشته در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز کلیه کمیسیون‌های بررسی و تصویب طرح‌های سازه و تاسیسات تجمیع شد.

انتهای پیام
captcha