اداره مساجد نباید سلیقه‌ای باشد
کد خبر: 4167828
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
حجت‌الاسلام فرهنگی:

اداره مساجد نباید سلیقه‌ای باشد

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اعتراض یکی از پیشکسوتان قرآنی در خصوص عدم همکاری یکی از مساجد شیراز در برپایی جلسات هفتگی قرآن گفت: اداره مساجد نباید سلیقه‌ای باشد، بلکه باید از ظرفیت تمام نیروهای فعال فرهنگی و قرآنی به‌ویژه پیشکسوتان استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اعتراض یکی از پیشکسوتان قرآنی استان در خصوص عدم همکاری یکی از مساجد شیراز در برپایی جلسات هفتگی قرآن کریم گفت: همه می‌دانیم خاستگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی در مکتب اسلام، مسجد است.

وی با یادآوری منویات رهبری در خصوص فعالیت‌های قرآنی در مساجد گفت: رهبر معظم انقلاب طی دو سال اخیر دو مرتبه در جمع قرآنیان، بر ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی تأکید کرده‌اند و این دستور، فصل‌الخطاب است و باید هرکسی در هر جایگاهی سعی در اجرای آن داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


فرهنگی همچنین بر ضرورت استفاده از پیشکسوتان قرآنی استان تأکید کرد و افزود:‌ یکی از درخواست‌های اصلی پیشکسوتان و دلسوزان عرصه فعالیت‌های قرآنی که سالیان سال عمر پربرکت خود را در راه خدمت و آموزش قرآن کریم صرف کرده‌اند، استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها برای برپایی محافل و مجالس هفتگی قرآن کریم است.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه تمام مسئولان فرهنگی اعم از متولیان مساجد باید در این زمینه یاری‌رسان باشند، گفت: اداره مساجد نباید سلیقه‌ای باشد بلکه باید از ظرفیت تمام نیروهای فعال فرهنگی و قرآنی به ویژه پیشکسوتان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اهتمام نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و شخص امام جمعه شیراز بر رونق و تقویت فعالیت‌های قرآنی است، افزود: آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به عنوان رئیس شورای عالی قرآن استان در نخستین جلسه این شورا بر ضرورت رونق فعالیت‌های قرآنی در مساجد استان به‌منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تأکید کردند.

فرهنگی در ادامه گفت: قطعاً یکی از فعالیت‌های اصلی شورای عالی قرآن کریم نیز تلاش برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های قرآنی از جمله تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی و همچنین کمک به تربیت حافظان قرآن کریم خواهد بود.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان اظهار کرد: به یاری خدا دومین نشست شورای عالی قرآن استان را در ماه ربیع‌الاول برگزار خواهیم کرد و در آن جلسه این موارد را به صورت جد در دستور کار قرار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha