«اردوی کتابخوانی عشایر» میهمان سیاه چادرهای عشایری فارس می‌شود‌
کد خبر: 4164286
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

«اردوی کتابخوانی عشایر» میهمان سیاه چادرهای عشایری فارس می‌شود‌

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» در استان فارس در راستای تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی خبر داد.

کتابخوانی عشایربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 31 مردادماه با اشاره به برگزاری طرحی برای ارائه خدمات کتابخوانی به جامعه عشایر در استان فارس گفت: با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی، طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی به عشایر در استان فارس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اردوی کتابخوانی عشایر فارس به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و با همکاری استانداری، صدا و سیمای مرکز فارس، اداره‌کل امور عشایر، اداره آموزش و پرورش عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سپاه عشایر استان فارس برنامه‌ریزی و برگزار  خواهد شد.

فیروزی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی، اهدای کتاب، ارائه خدمات کتابخانه سیار در مناطق عشایری، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، نشست‌های کتابخوانی، اجرای نمایش و ... از جمله برنامه‌های این رویداد یکروزه کتابخوانی در مناطق عشایرنشین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه اولین برنامه طرح «اردوی کتابخوانی عشایر» رویداد یک روزه ارائه خدمات فرهنگی، روز چهارشنبه، اول شهریورماه در منطقه عشایری باغمورت شهرستان آباده برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر این است که تا پایان سال این طرح در شهرستان‌های فارس که جامعه عشایری دارند، اجرا شود.

یادآور می‌شود، استان فارس دارای بیشترین جامعه عشایر کشور است و در حال حاضر بیش از 30 هزار خانواده عشایری در فارس سکونت دارد.

انتهای پیام
captcha